Z przedstawicielami włoskiej branży turystycznej spotkali się polscy organizatorzy wyjazdów na Półwysep Apeniński.
W ostatni dzień listopada w Warszawie gościła delegacja przedstawicieli włoskiej branży turystycznej. Przyjechali oni na spotkanie „Buy Italy for Tourism – Active and Luxury”, które
adresowane było głównie do biur podróży działających w branży MICE, czyli spotkań firmowych, imprez motywacyjnych, konferencji, imprez targowych oraz turystyki aktywnej i luksusowej.
Realizatorami tego eventu było warszawskie przedstawicielstwo Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej (ENIT) i Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej (CCIIP), a patronat nad wydarzeniem sprawowała Ambasada Republiki Włoskiej. Było to pierwsze bezpośrednie spotkanie w ramach programu Buy Itali od czasów pandemii. Poprzednie edycje tej imprezy w latach 2021 i 2022 odbywały się on-line.
Owocne rozmowy
Polskich i włoskich gości przywitał JE Luca Franchetti Pardo, Ambasador Republiki Włoskiej w Polsce. Prezentację uroków Włoch poprzedziło wystąpienie Piero Cannasa, prezesa Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Polsce i Paolo Lemma, dyrektora warszawskiego biura Włoskiej Agencji Handlowej. Całą imprezę niezwykle sprawnie prowadził Stefano Zedde, zastępca dyrektora zarządzającego Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej w Warszawie.
Uroki Włoch oraz możliwości organizacji pobytów turystycznych i biznesowych zaprezentowało 16 przedstawicieli włoskich regionów, tour operatorów, organizacji turystycznych zajmujących się promocją, hoteli i atrakcji turystycznych m.in. Friuli Wenecji Julij, Piemontu, Turismo Torino, Emilia-Romania, Destination Italia, Consorzio Maggiore oraz Rzymu i Neapolu.
W ramach roboczych warsztatów odbyło się ponad 150 dwustronnych spotkań, których celem było nawiązanie nowych kontaktów oraz pogłębienie dotychczasowej współpracy pomiędzy włoskimi i polskimi firmami turystycznymi.
Polscy turyści kochają Włochy
Nasi rodacy niezwykle chętnie podróżują do Włoch. Jest to jednen z krajów chętnie wybieranych na wypoczynek. Odwiedzają nie tylko tutejsze miasta pełne wspaniałych unikatowych zabytków, ale również spędzają w tym kraju urlopy nad morzem, nad jeziorami oraz w tutejszych górach.
W 2022 roku byliśmy ósmą co do liczebności nacją odwiedzającą Włochy. Największą popularnością wśród naszych rodaków cieszył się region Veneto. Często odwiedzaliśmy Wenecję Euganejską (2 0,3 proc.), region Trydent-Górna Adyga (17,5 proc.) i Lombardię (11,6 proc.). Niezwykle popularne były też city breaki, czyli krótkie pobyty w miastach (46,5 proc.), wypoczynek nad morzem (31,6 proc.), nad jeziorami (8,8 proc.) i w górach (8,2 proc.).
- Oczywiście Italia to nie tylko Wenecja i Mediolan. Warto zatrzymać się w mniejszych miejscowościach. Mamy sporo nieznanych, wartych odkrycia perełek i skarbów - powiedział JE Luca Franchetti Pardo, Ambasador Republiki Włoskiej w Polsce.
Tegorocznych statystyk podróży do Włoch jeszcze nie ma, bo sezon na wyjazdy do tego kraju wciąż trwa. Niezwykle popularne o tej porze roku są wyjazdy na Święta Bożego Narodzenia, a także narciarskie wypady w tutejsze góry. Ze statystyk podróży lotniczych wynika, że od stycznia do listopada 2023 roku z Polski przyleciało około 61 tys. turystów, to jest o 30 proc. więcej niż w 2022 r.
Jerzy Niemociński