Pod koniec października Sun & Fun zorganizował Mega Fun Tour na tunezyjską wyspę Djerba.
Biuro podróży zaprosiło na ten wyjazd 150 współpracujących z nim agentów turystycznych, którzy osiągają najlepsze wyniki w sprzedaży oferty tunezyjskiej. Towarzyszyło im kierownictwo Sun & Fun Holidays oraz przedstawiciele Tunezyjskiego Urzędu ds. Turystyki, firmy usług lotniczych GTS Poland i tunezyjskiej linii lotniczej Nouvelair. Przewoźnik ten dla wygody gości przewiózł ich z Polski do Tunezji dwoma samolotami startującymi z Katowic i Warszawy. Wśród zaproszonych gości byli również reprezentanci Polskiej Izby Turystyki, Turystycznej Organizacji Otwartej oraz grupa dziennikarzy.
Choć pobyt na Djerbie był zaledwie trzydniowy, to jego program obfitował w wiele atrakcji i był bardzo intensywny. Goście zostali zakwaterowani w 4,5* hotelu Magic Iliade & Aquapark.
Ponieważ uczestnicy imprezy pochodzili z terenu całej Polski, Fan Tour rozpoczęto od działań integracyjnych i wspólnej dyskoteki. Następnie przyszedł czas na szkolenia, poznawanie hoteli i atrakcji turystycznych Djarby oraz w Tunezji kontynentalnej. Kulminacyjnym punktem programu była Gala Dinner połączona z prezentacją oferty tunezyjskiej i workshopem z tunezyjskimi hotelarzami.
Uroczysty wieczór rozpoczął Samir Hamouda, prezes Sun&Fun Holidays , który podsumował osiągnięcia minionego sezonu turystycznego na rynku tunezyjskim, a następnie omówił plany rozwoju sprzedaży tunezyjskiej oferty wypoczynkowej na rok przyszły.
- Miniony rok był rekordowy pod względem sprzedaży w 20-letniej historii naszego biura podróży. Obsłużyliśmy łącznie 98 000 klientów, co stanowi 24% wzrost w stosunku do roku ubiegłego.
Sprzedaż oferty tunezyjskiej stanowiła 39,6% tegorocznego obrotu Sun & Fun Holidays. O 66% wzrosła ilość turystów, którzy skorzystali z naszych propozycji wypoczynku w kurortach Tunezji Kontynentalnej, a o 29% liczba urlopowiczów, którzy wyjechali za naszym pośrednictwem na Djerbę. W przyszłym roku planujemy obsłużyć 120 000 turystów, osiągając przyrost na poziomie 20% w stosunku do 2024 r. Będzie to oznaczało zwiększenie sprzedaży tunezyjskiej oferty wypoczynkowej na poziomie 18-20% w stosunku do tego roku - informował prezes Samir Hamouda.
Po jego wystąpieniu nadszedł czas na uhonorowanie agentów turystycznych, którzy osiągnęli najlepsze wyniki w sprzedaży tunezyjskiej oferty Sun & Fun Holidays oraz partnerów współpracujących z biurem podróży i uroczyste świętowanie osiągniętych sukcesów.
Najlepszym agentem Lato 2024 okazało się Biuro Podroży Alderan z Mikołowa. Największą sprzedażą hoteli sieci Monarque, własnej marki hotelowej touroperatora, wykazało się biuro Fly Polska. Travel Shops – Robert Płaksa został najlepszym sprzedawcą hoteli z polskimi animacjami w Tunezji. Za największą sprzedaż oferty wypoczynkowej na Djerbie uhonorowano Biuro Podróży Wrona & Waluś Travel, a za najlepszą sprzedaż wczasów na terenie Tunezji kontynentalnej warszawskie biuro Fostertravel.pl. Wakacje.pl z Jastrzębia - Zdroju nagrodzono za najlepszą sprzedaż oferty first minute, a Biuro Podróży Max za aktywną promocję Tunezji. Tytuł najlepszego sprzedawcy oferty grupowej przypadł Biuru Podróży Renomatour z Mysłowic.
Specjalne wyróżnienia odebrali partnerzy Sun & Fun Holidays, którzy przyczynili się do tegorocznego sukcesu tej firmy m.in. Gannouni Naoufel, dyrektor polskiego oddziału Tunezyjskiego Biura ds. Turystyki oraz przedstawiciele tunezyjskiej linii lotniczej Nouvelair, a także firmy usług lotniczych - Globe Travel Services Poland.
Oficjalny program pobytu na Djerbie zakończyła Gala Dinner, podczas której degustowano tunezyjskie przysmaki i wspólnie bawiono się.
Jerzy Niemociński