W 2024 roku Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zintensyfikuje działania w umacnianiu pozycji Niemiec jako zrównoważonego celu podróży kulturowych.
DZT przedstawiła swoim członkom i partnerom główne cele kampanii, które zostały zaplanowane w ramach marketingu tematycznego, a także możliwości współpracy oraz działań adresowanych na poszczególne rynki.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, mówi na ten temat: „Niemcy charakteryzuje wyjątkowy krajobraz artystyczno-kulturowy. Jego bogata różnorodność jest integralnym składnikiem miejskiego życia i silnym motywem podróży dla turystów z zagranicy. Europejczycy odbyli w 2022 roku 140 milionów podróży w celach związanych z kulturą, z których aż 16,4 miliona przypadło na przyjazdy do Niemiec – ta wielkość lokuje nas na pierwszym miejscu wśród kierunków
turystycznych całego świata. I tę pozycję chcemy dalej umacniać. Ponadto kampania nawiązuje do idei zrównoważonego rozwoju w turystyce i w tym kontekście ma zachęcać podróżnych do dłuższych pobytów, a także aktywizować obszary wiejskie pod względem turystycznym”.
Nowa globalna kampania tematyczna „Niemiecka Kultura i Sztuka”
Otwarta na świat: taka jest niemiecka scena kultury i sztuki - i w mieście, i na wsi.
Ranking marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) z roku 2022 wskazuje na postrzeganie Niemiec na arenie międzynarodowej w szczególności przez pryzmat historycznych budowli, współczesnej kultury i sztuki oraz tętniących życiem miast.
Te atrybuty wizerunku znajdują potwierdzenie w zachowaniach podróżnych. Według wyników badań Monitora Jakości Niemieckiej Turystyki (Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus) z okresu maj 2015 - październik 2022 jako powód decyzji o wyborze Niemiec za cel podróży 47% respondentów wskazało „zabytki”, 35% „architekturę”, a 33% „kulturę i sztukę”.
Nowa kampania inspiracyjna DZT, która ruszy w kwietniu 2024 roku, wykorzysta te dane do zaprezentowania Niemiec jako miejsca nasyconego doznaniami w sferze kultury. Zróżnicowana oferta turystyczna obejmuje sztukę współczesną, galerie sztuki, pracownie artystów, ale też akademie, w których gromadzą się twórcy młodej generacji z całego świata. Kampania skupia się wokół tematu sztuki ulicznej mającej być wyrazem poczucia istnienia w przestrzeni publicznej, nowoczesnej architektury i nietypowych miejsc ekspozycji. W spektrum kulturowym oferty znajdą się również uznawane na świecie za prestiżowe wydarzenia kulturalne i historyczne krajobrazy kulturowe. Przykładem może być 13 regionów winiarskich w Niemczech, gdzie młodzi winiarze redefiniują dawne tradycje. Osobowości - kuratorzy sztuki, wschodzące gwiazdy kultury czy
prywatni kolekcjonerzy - reprezentujące aktualne kulturowe trendy w Niemczech zostaną kampanii Niemieckiej Centrali Turystyki.
Kontynuacja udanych kampanii DZT „UNESCO” i „Simply FEEL GOOD”
W roku 2024 DZT będzie kontynuować swoją kampanię promującą obiekty światowego dziedzictwa UNESCO, wzbogacając ją o dodatkowe propozycje i informacje turystyczne. Kampania kieruje uwagę potencjalnych urlopowiczów wybierających się do Niemiec, na ogromne dziedzictwo dóbr kultury o doniosłym znaczeniu i unikatowe krajobrazy przyrodnicze - wraz ze znakomicie rozwiniętą siecią transportu publicznego. Obiekty światowego dziedzictwa UNESCO
reprezentują najwyższy standard ochrony konserwatorskiej oraz dbałości o kultywowane zwyczaje i tradycje. Baza szlaków turystycznych opracowana wspólnie ze Stowarzyszeniem Światowego Dziedzictwa w Niemczech zawiera zrównoważone oferty turystyczne, w tym wiele certyfikowanych. DZT występuje również z inicjatywą zachęcającą do dłuższych pobytów w Niemczech w ramach propagowania zmniejszania śladu węglowego.
Na świecie rośnie popularność Niemiec jako zrównoważonego kierunku turystycznego. DZT wykorzysta ten pozytywny wizerunek w 2024 roku i poprowadzi globalnie swoją sztandarową kampanię na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply FEEL GOOD” z dodatkowymi ofertami.
Inne kluczowe tematy w 2024
W 2024 roku przypada 250. rocznica urodzin Caspara Davida Friedricha. Okoliczność ta otrzyma odpowiednią oprawę w programie marketingowym DZT.
Z okazji UEFA EURO 2024 w Niemczech będzie promowany program 10 Miast-Gospodarzy, w których będą rozgrywane mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Tematem przewodnim akcji „35 lat od upadku Muru” będzie rozwój turystycznej różnorodności Niemiec po ponownym zjednoczeniu kraju.
Także już w przyszłym roku DZT zainauguruje promocję Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury 2025. Pod hasłem „C the unseen” region kulturalny składający się z 38 gmin ze środkowej Saksonii, Rudaw oraz miast Zwickau i Chemnitz przedstawi 65 dużych projektów międzynarodowych i setki inicjatyw w regionie.
JEN/mat.pras.