Niemcy będą kontynuować działania promocyjne turystyki przyjaznej dla klimatu i środowiska oraz odpowiedzialne korzystanie ze wszystkich zasobów.
-
Bieżące badania pokazują, że rośnie międzynarodowe
zapotrzebowanie na podróże przyjazne dla klimatu i środowiska.
Według Panelu Ekspertów Branżowych Niemieckiej Centrali Turystyki
(DZT), odsetek kluczowych klientów, którzy postrzegają Niemcy jako
kraj kierujący się zasadami zrównoważonego rozwoju wzrósł z 67
do 80 procent w ciągu roku. 60 procent kluczowych klientów aktywnie
promuje Niemcy jako cel zrównoważonych podróży. 58 proc.
przedstawicieli międzynarodowej branży turystycznej spodziewa się
dalszego wzrostu popytu w tym segmencie w ciągu najbliższych trzech
lat – informuje Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Analizy
przeprowadzone przez IPK International wskazują, że zrównoważona
turystyka, ochrona klimatu i środowiska są ważne lub bardzo ważne
dla 80 procent podróżujących. Aby zarezerwować bardziej
zrównoważone wycieczki, około 40 procent ankietowanych oczekuje
szerszego wachlarza ofert i bardziej szczegółowych informacji.
Ważnym aspektem jest też możliwość „wyrównania”
sezonów
turystycznych. Ponad połowa ankietowanych chętnie podróżowałaby
także poza wysokimi sezonami. 43 procent mogłoby zrezygnować z
komfortu podróży do miejsca docelowego, jeśli miałoby się to
wiązać z byciem bardziej proekologicznym. Wyraźny jest też wzrost
zainteresowania połączeniem wycieczki po mieście z pobytem na
obszarach wiejskich, który wynosi ponad 90
procent wśród
ankietowanych turystów zagranicznych.
DZT
poprzez swoje kampanie tematyczne tworzy aktywną agendę na rzecz
bardziej zrównoważonej turystyki. Wspólnie z partnerami z
niemieckiej branży turystycznej pracuje nad wydłużeniem czasu
podróży gości. Nowym podejściem jest łączenie ofert miejskich i
wiejskich, a także reklamowanie pobytów poza sezonem.
Wysoka pozycja Niemiec wśród konkurencji w Europie
Jeśli
chodzi o ochronę klimatu i środowiska oraz zrównoważony rozwój,
Niemcy jako cel podróży mają bardzo dobrą pozycję. Według
badania przeprowadzonego przez IPK International na zlecenie DZT w
październiku 2022 r., zagraniczni turyści umieścili Niemcy na
trzecim miejscu – po Szwajcarii i Szwecji.
W
indeksie SDG, który pokazuje postępy w osiąganiu celów
klimatycznych ONZ, Niemcy zajęły 6. miejsce w 2022 r., w Travel &
Tourism Development Index 2021 Światowego Forum Ekonomicznego zajęły
5. miejsce wśród 117 porównywanych krajów, a w rankingu Yougov
Travel & Tourism Sustainability Ranking 2022 wśród wszystkich
krajów europejskich, Niemcy znalazły się w TOP10
Szeroko
zakrojone działania marketingowe DZT na rzecz zrównoważonej
turystyki przyjazdowej przynoszą efekty: według analizy danych z
telefonów komórkowych przeprowadzonych przez Teralytics na zlecenie
DZT, udział podróżujących pociągiem do Niemiec, od stycznia do
października 2022 r. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym
roku wzrósł z 10,6 procent
do 14,4 procent. W segmencie lotniczym, według analiz Forward Keys długość pobytu w pierwszych dziesięciu miesiącach 2022 roku w porównaniu z tym samym okresem w 2019 roku wzrosła średnio z 8,3 do 9,9 dni.
Kampanie tematyczne DZT w 2023
Działania promocyjne nadal będą obejmować kwestie zrównoważonego rozwoju. Według Destination Brand Index 2021, 83 procent ankietowanych w siedmiu krajach europejskich jest zainteresowanych spędzaniem czasu na łonie natury, 74 proc. lubi odwiedzać zamki, pałace i katedry, a 71 proc. interesuje się wydarzeniami kulturalnymi.
Opierając się na wyżej wymienionych wynikach, DZT w 2023 roku będzie koncentrować swój globalny marketing na zrównoważonej turystyce prowadząc trzy kampanie tematyczne.
Nowa
kampania DZT „51 miejsc światowego dziedzictwa UNESCO –
historyczne i współczesne Niemcy” koncentruje się na
różnorodnych opcjach zrównoważonego podróżowania przez
krajobrazy kulturowe Niemiec. Kontynuowana będzie kampania
zrównoważonego rozwoju
„FEEL GOOD”, która spotkała się
z dużym międzynarodowym zainteresowaniem, i która promuje
certyfikowane oferty. DZT będzie również kontynuować udaną
kampanię „Embrace German Nature”.
Od 2023 roku DZT, w swojej komunikacji skierowanej do grup docelowych będzie jeszcze bardziej koncentrować się na segmentach zorientowanych na zrównoważony rozwój, w oparciu o SINUS META Milieus.
JEN/mat.pras.