Odbyły się największe targi niemieckiej turystyki przyjazdowej – GTM 2022

Po raz pierwszy od dwóch lat Targi Turystyczne Germany Travel Mart (GTM) odbyły się stacjonarnie.

Gościny targom, które w tym roku trwały od 1 do 3 maja, użyczyły: miasto Oberammergau, region Zugspitze i kraj związkowy Bawarii. Na tej największej imprezie niemieckiej turystyki przyjazdowej spotkali się przedstawiciele zagranicznych biur podróży i mediów. Goście z 34 krajów zapoznali się z najnowszymi trendami i produktami turystycznymi w Niemczech, a głównym tematem były transakcje biznesowe na nadchodzący rok. Targi Germany Travel Mart (GTM) organizowane są przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) jako Green Meeting we współpracy ze zmieniającymi się co roku regionami Niemiec, jako partnerami.

Rozmowy o biznesie w nietypowej scenerii

- Po tym, jak z powodu koronawirusa byliśmy zmuszeni zorganizować GTM wirtualnie, w 2022 roku wysyłamy wyraźny sygnał do dalszego odbudowania turystyki przyjazdowej. Według IPK International chęć wyjazdów za granicę na naszych rynkach źródłowych na całym świecie jest na poziomie 80 procent, a to najwyższa wartość od początku pandemii. Nasz panel ekspercki, do którego należy 250 kluczowych partnerów z międzynarodowej branży turystycznej potwierdza wzrost zainteresowania turystyką zrównoważoną, w której na pierwszym miejscu są Niemcy – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).

Najważniejszym punktem tegorocznego GTM był dwudniowy workshop. Pierwszego dnia niemieckie firmy turystyczne prezentowały swoją ofertę w miejscowości Oberammergau. Oficjalne otwarcie GTM odbyło się w tutejszym Teatrze Pasyjnym, w którym raz na dziesięć lat prezentowane jest Misterium Męki Pańskiej. Uważane jest ono za największe wydarzenie tego typu na świecie. Właśnie w tym roku przypada 42 edycja Misteriów Pasyjnych. Od maja do października, prezentowany będzie cykl pięciogodzinnych spektakli pasyjnych, które wzbudzają zainteresowanie widzów z całego świata i są wielką atrakcją dla zagranicznych turystów.

W tym roku, podczas rozmów biznesowych na GTM, 164 firmy z niemieckiego sektora turystycznego przedstawiły szeroki wachlarz usług i wysoką jakość swojej oferty przyjazdowej do Niemiec. W wydarzeniu wzięło też udział ponad 200 zagranicznych przedstawicieli branży turystycznej.

Następnie uczestnicy GTM uczestniczyli w wieczornym wydarzeniu kulturalnym w Festspielhaus u stóp zamku Neuschwanstein.

Druga część rozmów biznesowych odbyła się następnego dnia na terenie stacji narciarskiej usytuowanej na Zugspitze. Jest to najwyższy szczyt górski w Niemczech (2962 m), położony w Bawarskich Alpach.

Bawaria zaprezentowała bogaty program

Tegoroczni partnerzy GTM – miasteczko Oberammergau, region Zugspitze oraz Bayern Tourismus Marketing przygotowali program ramowy na bardzo wysokim poziomie, który prezentował bogactwo i różnorodność ofert, zwłaszcza na obszarach wiejskich.

Oberammergau to pięciotysięczna miejscowość w Górnej Bawarii. Słynie ona z Misteriów Męki Pańskiej wystawianych przez mieszkańców tej miejscowości. Misterium to uznawane jest za największe na świecie. W pięciogodzinnym spektaklu bierze udział 2100 mieszkańców Oberammergau tj. ponad 40% jego mieszkańców. Od maja do października wystawiają oni ok. 103 spektakle, które w poprzednich dekadach gromadziły ponad 500 000 widzów, stając się wielką atrakcją turystyczną Niemiec i celem licznych zagranicznych podróży.

- Musieliśmy przesunąć Misteria Pasyjne o dwa lata, ale teraz nadszedł czas powrotu. Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie międzynarodowych uczestników i dziennikarzy obecnością na próbach generalnych i zajrzeniem za kulisy na krótko przed premierą. Jesteśmy pewni, że możemy również w atrakcyjny sposób przyczynić się do zaprezentowania Niemiec jako celu podróży – mówi Walter Rutz, prezes Passionsspiele Oberammergau Vertriebs GmbH & Co. KG.

- GTM jest doskonałą okazją do pokazania zagranicznym gościom z branży turystycznej atrakcyjnych ofert w naszym regionie. Punktem kulminacyjnym był z pewnością workshop, który odbył się na szczycie Zugspitze – dodaje Philipp Holz, Manager Turystyki Zugspitz Region GmbH.

Dla 90 międzynarodowych przedstawicieli mediów przewidziany był bogaty program informacyjny z takimi tematami jak przyroda, kultura, aktywności, zdrowie oraz tradycje i obyczaje.

W drodze powrotnej do swoich krajów zagraniczni uczestnicy GTM mieli okazję odbycia krótkiego spaceru po Monachium i poznania uroków tego miasta.

GTM jako Green Event

DZT organizuje GTM jako zielone wydarzenie od 2012 roku. Tegoroczna impreza uwzględnia zrównoważony rozwój, ochronę środowiska i klimatu, a także ograniczoną mobilność. Działania obejmą na przykład wspieranie przyjaznych dla środowiska podróży lub catering na bazie regionalnych upraw. Zrezygnowano też z drukowania dla uczestników wszelkich informacji i programów targów. Wszystkie informacje były zamieszczane na specjalnej stronie internetowej GTM.

JEN/mat.pras.


data ostatniej modyfikacji: 2022-05-12 09:52:36
Komentarze
 
Polityka Prywatności