Egipskie Ministerstwo Turystyki i Starożytności prowadzi internetową kampanię promocyjną „Najpopularniejsze kierunki podróży w Egipcie na zimę 2022 r.”.
Kampania promuje turystykę krajową, najważniejsze wydarzenia kulturalne, archeologiczne, przyrodnicze atrakcje oraz egipskie miejscowości turystyczne. Prowadzona jest ona na takich platformach społecznościowych jak: Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat i TIK Tok.
Egipt chętnie korzysta w promocji turystyki z wykorzystywania nowoczesnych metod komunikacji m.in. za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zamieszczane są w nich zarówno krótkie filmiki, jak i ilustrowane treści pisane. W ten sposób Egipskie Ministerstwo Turystyki liczy na dotarcie ze swoim przekazem do jeszcze większej liczby ludzi na całym świecie.
Zimowa kampania promująca najlepsze miejsca do wypoczynku w Egipcie została poprzedzona zrealizowaną w grudniu ubr. akcją „Słoneczne Boże Narodzenie”. Zachęcała ona zagranicznych oraz krajowych turystów do spędzenia Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku w Egipcie.
Wiele osób traktuje okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku jak „długi weekend” i wykorzystuje ten czas na podróże. W związku z tym Egipskie Ministerstwo Turystyki i Starożytności postanowiło zaproponować osobom planującym wypoczynek w okresie świąteczno-noworocznym spędzenie tego wyjątkowego czasu właśnie w swoim kraju.
Rozwinięciem akcji promocyjnej „Słoneczne Boże Narodzenie” jest tegoroczna kampania „Najpopularniejsze kierunki podróży w Egipcie na zimę 2022 r.”.
Swoją kampanię marketingową Ministerstwo Turystyki i Starożytności adresowało do turystów z krajów europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem gości z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Rosji, Ukrainy, a także z USA. Jednak działania te nie są kierowane tylko do turystów zagranicznych. Jej celem jest również zachęcenie Egipcjan do wypoczynku we własnym kraju.
JEN/mat.pras.