Od 16 marca siatki połączeń linii lotniczej Icelandair (islandzkiego narodowego przewoźnika realizującego loty krajowe i międzynarodowe) i Air Iceland Connect (AIC), islandzkich regionalnych linii lotniczych (dawniej Flugfélag Íslands) zostaną zintegrowane.
Dzięki temu powstanie jedna silniejsza sieć, a wszystkie działania
sprzedażowe i marketingowe będą realizowane pod marką Icelandair.
Gama produktów i usług obu przewoźników będzie odtąd dostępna
w jednym miejscu. Zarówno loty krajowe na Islandii oraz
międzynarodowe można będzie rezerwować na stronie internetowej
Icelandair.
Celem integracji jest zapewnienie
zrównoważonego rozwoju działalności na Islandii i w regionie
zachodnio-nordyckim, a jednocześnie wzmocnienie i uproszczenie
działalności firmy. Jedna silna marka, uproszczony proces
rezerwacji i ujednolicone systemy dystrybucji pozwolą oferować w
jednym miejscu kompleksową gamę produktów i usług do wszystkich
miejsc docelowych - krajowych i międzynarodowych. Ma się to
przyczynić do poprawy obsługi pasażerów. Po integracji loty
krajowe i regionalne będą obsługiwane na numerach lotów
Icelandair FI, chociaż licencje operacyjne przedsiębiorstw
pozostaną odrębne.
Krajowe destynacje Islandii zyskają
widoczność na stronie internetowej Icelandair. Dzięki jednemu
wyszukiwaniu, jednemu biletowi zostaną one włączone do sieci
połączeń w Europie i Ameryce Północnej. Za marką Icelandair
stoją dziesięciolecia inwestycji w sprzedaż i marketing, a marka
ta jest dobrze znana na kluczowych rynkach.
Integracja
Icelandair i Air Iceland Connect to ważny krok, który przyczyni się
do powstania silniejszej i bardziej nowoczesnej linii lotniczej oraz
usprawnienia transportu lotniczego. Loty krajowe mają kluczowe
znaczenie dla Islandczyków, a na tym etapie jeszcze bardziej
wzmocniona zostanie obecna sieć połączeń. Dzięki temu przewoźnik
będziemy oferować konkurencyjne ceny i nadal będzie koncentrować
się na osobistej obsłudze podróżnych. Jest to jednak złożony
projekt, który będzie realizowany etapami. Duży nacisk położony
będzie na komunikację z klientami i otwarty dialog z kluczowymi
interesariuszami.
W dłuższej perspektywie, loty
krajowe staną się bardziej widoczne w systemach rezerwacyjnych
Icelandair i dzięki skutecznemu marketingowi oraz połączeniu z
siecią lotniczą w Europie i Ameryce Północnej ma to doprowadzić
do zwiększenia liczby podróżnych w ramach operacji krajowych. To z
kolei wzmocniłoby kluczowe destynacje wokół Islandii, a także
zwiększy częstotliwość lotów i poprawi obsługę
klientów.
Produkty i usługi dostępne podczas lotów
krajowych są obecnie poddawane przeglądowi. Po integracji 16 marca
produkt Flugfrelsi zostanie wycofany, a warunki produktów Flugkappi
i Flugfélagi zostaną zmienione. Rezerwacje na loty dokonane przed
integracją pozostają niezmienione. Różnica polega na tym, że
obsługa klienta zostanie przeniesiona do działu obsługi klienta
Icelandair. Opracowywane są nowe produkty i usługi, które zostaną
wprowadzone wiosną.
JEN/mat.pras.