Śląska Organizacja Turystyczna wesprze członków organizacji w trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się branża turystyczna w związku z trwająca pandemią.
Po raz pierwszy w 16-letniej historii działania organizacji Zarząd Śląskiej Organizacji Turystycznej podjął decyzję o wyasygnowaniu aż tak wysokich środków finansowych na wsparcie działań swoich członków w roku 2021.
Wsparcie
finansowe o łącznej wysokości
640.000,00 zł jest zaplanowane na:
1. Działania
członków ŚOT ukierunkowane na
tworzenie i promocję produktów turystycznych o znaczeniu
regionalnym w dwóch priorytetach:
priorytet 1: wsparcie działalności wydawniczej i promocyjnej – 40.000,00 zł,
priorytet 2: wsparcie ukierunkowane na rozwój i promocję regionalnych marek turystycznych województwa śląskiego (Beskidy, Śląsk Cieszyński, Jura Krakowsko-Częstochowska, Kraina Górnej Odry) oraz obiektów wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO – 200.000,00 zł.
Działania rozwijające i doskonalące oferty i produkty poprzez infrastrukturę turystyczną w regionie, ze szczególnym uwzględnieniem regionalnych marek turystycznych oraz obiektów Światowego Dziedzictwa UNESCO – 400.000,00 zł.
„Chcemy wspomóc naszych członków w ich działaniach, dając im możliwość zaplanowania działań promocyjnych oraz rozwojowych, służących polepszeniu ich oferty turystycznej, pomimo trudności, z jakimi teraz się borykają. Mamy nadzieję, że niebawem ograniczenia w naszej branży zostaną zniesione, bo potrzeba podróżowania i korzystania z obiektów turystycznych - atrakcji, noclegów, gastronomii – jest ogromna. Chcemy, aby w takim momencie oferta turystyczna członków naszej organizacji była dobrze przygotowana, zachęcająca oraz przyjemnie zaskoczyła turystów i osoby odwiedzające nasz region” – mówi Agnieszka Sikorska, Dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej.
Adam Wawoczny – Prezes Zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej podkreśla, że każda pomoc dla branży turystycznej jest potrzebna i dodaje: „Jako Zarząd ŚOT uznaliśmy, że w takiej sytuacji z jaką mierzą się obecnie członkowie naszej organizacji, musimy znaleźć sposób, aby wesprzeć ich w działaniach, na ile jest to możliwe. Postanowiliśmy, że nasze wsparcie przeznaczymy na działania członków związane w znacznej mierze z rozwojem regionalnych marek turystycznych, ponieważ rozwój i promocja marki, służy wielu podmiotom działającym w branży turystycznej.”
Wsparcie Śląskiej Organizacji
Turystycznej zakłada wysoki procentowy poziom dofinansowania
wybranych projektów: 60% wartości dla projektów promocyjnych z
priorytetu 1 oraz 75% wartości projektów z priorytetu 2; na
wsparcie projektów związanych z rozwojem infrastruktury założono
dofinansowanie na poziomie 85% wartości projektu.
To nie jedyne działania ŚOT wspierające branżę w sytuacji
związanej z pandemią. Podjęto również decyzję o zwolnieniu w
2021 roku, członków Szlaku
Kulinarnego „Śląskie Smaki”®
ze składek członkowskich. To łączna kwota 30.000 zł, które
pozostaną w branży gastronomicznej, ale jednocześnie nie
zasilą budżetu ŚOT.
„Chcemy być solidarni z
branżą turystyczną i naszymi członkami. Jedziemy na tym samym
wózku. Musimy się wspierać” – mówi Adam Wawoczny, Prezes
Zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej.
JEN/mat.pras.