Stena Line wprowadziła nowe środki bezpieczeństwa na swoich promach

STENA LINE

Dystans społeczny, specjalne urządzenia rozpylające płyn dezynfekcyjny, system wentylacyjny ze świeżym morskim powietrzem to środki do zapewnienia klientów o bezpieczeństwie podróży promem, gdy kraje ponownie otwierają swoje granice.

Promy Stena Line odegrały istotną role podczas ostatnich miesięcy pandemii, utrzymując dostawy żywności, leków i sprzętu w całej Europie. Teraz Stena Line otrzymuje coraz więcej rezerwacji pasażerskich, co świadczy o oczekiwaniu turystów na możliwość podróżowania tego lata. Gdy morskie korytarze otwierają się na podróże turystyczne, Stena Line wprowadza nowe, szeroko zakrojone środki bezpieczeństwa. Mają one na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się COVID-19 oraz zapewnienie wszystkim jak najbezpieczniejszej i bezproblemowej podróży.

W trosce o bezpieczeństwo pasażera

Zachowanie dystansu społecznego – podróż promem jest jedyną formą transportu publicznego, w której pasażerowie mogą w łatwy sposób zachować dystans społeczny – umożliwia to ogromna przestrzeń statku, wiele pokładów, a także duża liczba oddzielnych kabin. Dodatkowo Stena Line systematycznie przeprowadza ocenę ryzyka dla każdego rejsu, w celu dopasowania i ograniczania liczby pasażerów, tak by zapewnić wszystkim odpowiednią przestrzeń na statku.

  • Świeże, morskie powietrze – wykorzystywane jest w obiegu systemu wentylacji i filtracji powietrza na wszystkich promach Stena Line.
  • Nowe urządzenia do rozpylania płynu dezynfekcyjnego – są używane do odkażania części wspólnych, kabin na promach, a także do rutynowych procedur czyszczenia na całym statku.

- Prom to jedyny środek transportu, w którym pasażerowie mogą zachować dystans społeczny, nic więc dziwnego, że obserwujemy teraz wzrost liczby rezerwacji w związku z powszechnym znoszeniem ograniczeń. Uważamy, że teraz, gdy wracają międzynarodowe podróże, nadszedł czas, aby poinformować o naszych środkach bezpieczeństwa przeciw COVID-19 a także upewnić naszych klientów, że obecnie to promy zapewniają najbezpieczniejszą podróż. Bezpieczeństwo naszych pasażerów i załogi jest zawsze najwyższym priorytetem dla Stena Line. – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.

Środki bezpieczeństwa wprowadzone na promach Stena Line

Przed podróżą:

  • Klienci otrzymują informacje o zaleceniach higienicznych w oparciu o wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia
  • W komunikacji z pasażerami przypomina się zasady higieny i konieczność zachowania dystansu społecznego
  • Klientom zaleca się, aby nie podróżowali, jeśli czują się chorzy oraz aby postępowali zgodnie z krajowymi zaleceniami zdrowotnymi, a także ograniczeniami dotyczącymi podróżowania.

Na terminalu

  • Zwiększona liczba punktów mycia i dezynfekcji rąk
  • Wprowadzono specjalne harmonogramy czyszczenia, w tym zwiększoną częstotliwość czyszczenia zapobiegawczego tzw. hotspotów - miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony
  • Preferowana jest płatność kartą zbliżeniową
  • Punkty sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z pleksiglasu

Wchodzenie na statek i schodzenie na ląd

  • Do zachowania dystansu społecznego zachęcają oznaczenia na podłogach oraz komunikaty głosowe podawane przez system nagłośnienia
  • Etapowa odprawa jest praktykowana tam, gdzie to konieczne, tak aby uniknąć tłoku i utrzymać dystans społeczny

Na pokładzie

  • Dla wszystkich statków i każdego rejsu opracowuje się indywidualną ocenę ryzyka, co pozwala na dostosowanie pojemności pasażerskiej tak, aby umożliwić zachowanie dystansu społecznego
  • Zwiększono liczbę punktów mycia i dezynfekcji rąk w miejscach publicznych na pokładzie, a pasażerom przypomina się o zasadach higieny poprzez komunikaty głosowe na pokładzie oraz plakaty i informacje na wyświetlaczach.
  • Zwiększona częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji tzw. hotspotów - miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony. Są one dezynfekowane po każdym rejsie oraz co najmniej trzy razy dziennie podczas rejsu.
  • Dostępność kabin jednoosobowych dla pasażerów oraz kierowców frachtowych, jak również większych kabin dla osób czy rodzin podróżujących wspólnie.
  • Restauracje zostały dostosowane do wymogów zapewnienia maksymalnej higieny serwowania potraw i utrzymania dystansu społecznego. Zrezygnowano z samoobsługi, a jedzenie serwowane jest na talerzach, zabezpieczone folią lub pokrywką, lub w pojemnikach na wynos.
  • Preferowana jest płatność kartą zbliżeniowo.
  • Punkty informacji, sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z pleksiglasu.
  • Wybrane strefy, np. SPA, pokoje zabaw dla dzieci, dyskoteki zostały zamknięte.
  • Systemy wentylacyjne wykorzystują 100 proc. świeżego powietrza, bez recyrkulacji.
  • Personel jest przeszkolony i wyposażony w odpowiedni sprzęt ochrony osobistej, aby zminimalizować ryzyko infekcji.
  • Przeprowadzana jest kontrola zdrowotna wszystkich członków załogi przed wejściem na statek. Podczas przebywania na pokładzie załoga dokonuje samokontroli, a wszelkie objawy prowadzą do izolacji i zejścia z pokładu członka załogi zgodnie z procedurami armatora.

JEN/mat.pras.


opublikowano: 2020-07-21
Komentarze
Polityka Prywatności