Niemiecka Centrala Turystyki (DZT), w dobie obecnych ograniczeń, kontynuuje działania marketingowe na kanałach społecznościowych w ramach kampanii #DiscoverGermanyFromHome.
Głównym celem jest tworzenie inspirujących, empatycznych i jednocześnie pouczających treści oraz interaktywnych postów, jak również wymiana poglądów z potencjalnymi gośćmi. Kampania prezentuje wirtualnie atrakcje turystyczne w Niemczech we wszystkich 16 krajach związkowych. W ten sposób DZT zaprasza do wirtualnego odkrywania Niemiec i wzmacnia kontakt z klientami, którzy w przyszłości zechcą odwiedzić Niemcy.
Oprócz hasztagu #DiscoverGermanyFromHome kampania wykorzystuje hasztagi, które już krążą w sieci jak #staysafe, #stayathome czy #traveltomorrow.
- Pomimo ograniczeń jesteśmy aktywni”-wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT. - Aby w ciekawy i inspirujący sposób utrzymać zainteresowanie Niemcami, jako celem podróży, jesteśmy przez cały czas aktywni na ponad 30 kanałach społecznościowych. Koncentrujemy się na interesujących treściach i interaktywnych postach. Z naszych sprawdzonych narzędzi online korzystamy nie tylko podczas bezpośrednich rozmów z klientami, ale także w czasie dialogu z naszymi niemieckimi oraz międzynarodowymi partnerami z branży turystycznej.
Ze względu na obecną sytuację DZT przełożyła planowane działania marketingowe na wszystkich rynkach, w tym kampanie „German Summer Cities“ oraz „#WanderlustGermany” na drugą połowę roku. Dotychczasowe przygotowania mają jednak taki stopień zaawansowania, że w części digitalnej wystarczy przycisnąć klawisz „enter”, by zaplanowane działania marketingowe ruszyły pełną parą.
Zgodnie z obecnym stanem przygotowania na różnych rynkach źródłowych, możemy od drugiej połowy roku uruchomić środki naprawcze, przeprowadzić przełożone kampanie i szybko wdrożyć ich treści zgodnie z wymogami danego rynku.
Obecnie w związku z pandemią koronawirusa turystyka przyjazdowa do Niemiec została w ciągu kilku tygodni praktycznie zatrzymana. Ograniczenia w podróżowaniu dotyczą zarówno wjazdu do Niemiec, jak i wyjazdów z głównych rynków źródłowych. Złagodzenie sytuacji jest możliwe dopiero wtedy, gdy środki administracyjne zarówno po stronie rynku docelowego, jak i rynków źródłowych umożliwią ponowne rozpoczęcie działalności turystycznej.
JEN