Z tej okazji do Konstancina - Jeziornej zjechało wielu zagranicznych gości w tym właściciele firmy oraz dyrektorzy spółek zależnych z 13 państw. Licznie przybyli też przedstawiciele rodzimych agencyjnych biur podróży współpracujących z touroperatorem.
Z tej okazji z Aliną Dybaś, dyrektorem rozwoju i marketingu Premio Travel rozmawiał Jerzy Niemociński.
- Jak to się stało, że biuro podróży Premio Travel, pomimo 10 lat działalności na rynku ogólnopolskim i obsługi rocznie wielu tysięcy klientów, do tej pory jest mało znanym organizatorem zagranicznych wycieczek ?
Przez wiele lat działaliśmy wyłącznie w kanale direct marketingu, czyli marketingu bezpośredniego. Pozyskiwaliśmy bazy klientów poprzez współpracę z takimi firmami jak Makro, Bonprix czy Gazeta Lekarska i wysyłaliśmy do nich zaproszenia na nasze wyjazdy. Premio Travel to touroperator z międzynarodowym kapitałem działający nie tylko w Polsce, ale również na 13 rynkach Europy Wschodniej.
- W jakich krajach poza Polską działa Premio Travel?
Właścicielami Premio Travel są Austriak - Martin Paschinger i Turek - Selcuk Alatan. Spółka - matka zarejestrowana jest w Holandii. Należą do niej spółki - córki zarejestrowane zajmujące się sprzedażą wycieczek w 13 krajach Europy Wschodniej. Obecnie oprócz Polski, Premio Travel prowadzi sprzedaż zagranicznych wycieczek także na Ukrainie, Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii, Estonii, Łotwie, Litwie, Słowacji, Czechach, Słowenii, Chorwacji i Mołdawii. W niektórych krajach nasza firma działa pod marką Premio Travel, a w innych jako Nikal Travel. Związane jest to z historią rozwoju naszej firmy. Mamy jednego organizatora wycieczek, a spółki działające w poszczególnych krajach zajmują się ich sprzedażą.
- W jakiej ofercie specjalizuje się Premio Travel?
W pierwszych latach działalności zajmowaliśmy się organizacją wycieczek do Turcji. Z biegiem lat wprowadziliśmy nowe kierunki: Chiny i Włochy. Dwa lata temu przygotowaliśmy bardziej obszerny katalog z propozycjami wyjazdów do kilku krajów. W tym roku zmieniliśmy strategię działania. Rozszerzyliśmy sprzedaż naszych wycieczek w oparciu o współpracę z agencyjnymi biurami podróży. Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, nowych kanałów sprzedaży, które obsługujemy oraz oczekiwaniom naszych klientów przygotowaliśmy katalog z propozycjami trzydziestu wycieczek zagranicznych oraz ofertę pozakatalogową. W dalszym ciągu podstawowym kierunkiem naszych wyjazdów jest Turcja, gdzie proponujemy pięć atrakcyjnych cenowo i programowo wycieczek: Trzy z nich: Fascynująca Kapadocja, Stambuł Wspaniale Stulecie i Wybrzeże Likijskie to wycieczki objazdowe w niezwykle atrakcyjnych cenach. W takiej ośmiodniowej podróży można wziąć udział już za 799 zł. Dwie wycieczki mają charakter objazdowo-pobytowy. To oferta dla osób, które chcą mniej zwiedzać, a część czasu poświęcić na odpoczynek.
- O jakie kierunki rozszerzono ofertę turystyczną Premio Travel?
W ostatnich latach przygotowaliśmy m.in. kilka programów turystycznych, które są przysłowiowymi perełkami. Już w 2017 roku rozszerzyliśmy naszą ofertę o wycieczki na zachodnie wybrzeże USA, a także wyjazdy do Chin oraz do Toskanii we Włoszech. Tworząc najnowszą ofertę turystyczną na sezon turystyczny 2019 - 2020 trochę ulegliśmy marzeniom i przygotowaliśmy mocno rozbudowany program z niezwykle atrakcyjnymi wycieczkami. Na 30 proponowanych wycieczek 14 to tegoroczne nowości. Znacząco rozwinęliśmy produkt europejski. Moim zdaniem, jedną z ciekawszych propozycji jest wycieczka na Przylądek Północny - Nordkapp w Norwegii, jeden z najdalej wysuniętych na północ punktów Europy. W trakcie tej wycieczki można poznać nie tylko ciekawe miejsca w Norwegii, ale także w Finlandii i w Szwecji. Nowością jest też objazdówka po Sycylii. Jej program jest wyjątkowy, gdyż docieramy do położonej na południu wyspy miejscowości Agrigento. Tego nie oferują inne rodzime biura podróży. Mamy też bardzo ciekawą wycieczkę objazdową po Grecji, podczas której prezentujemy Ateny i Półwysep Peloponez. Proponujemy również klasyczną wycieczkę do Beneluksu (Bruksela - Rotterdam - Amsterdam - Luksemburg - Paryż). Jest też Toskania, którą wprowadziliśmy 2 lata temu. Jej program obejmuje zwiedzanie Rzymu i Watykanu połączone z audiencją u Ojca Świętego. Dużym zainteresowaniem cieszy się także wycieczka na Maltę.
- Słyszałem, że wprowadziliście do swojej oferty także egzotyczne wycieczki.
Obecnie bardzo rozszerzyliśmy ofertę egzotycznych podróży. Mamy dwie wycieczki do Dubaju. Jedna to city break z wycieczkami fakultatywnymi do sąsiednich emiratów Abu Dhabi i Szardża, a druga to wycieczka do Dubaju i emiratu Ras al-Hajma. Oferujemy też dwie wycieczki do Izraela. Pierwsza ma charakter pielgrzymkowy, przygotowany dla osób chcących odwiedzić święte miejsca w Jerozolimie, Betlejem, Nazarecie, Tabghie oraz zobaczyć Jezioro Galilejskie. Druga ma bardziej rozrywkowy charakter i w jej trakcie odwiedza się Jerozolimę i Tel Aviv. Ponadto proponujemy wyjazd do Złotego Trójkąta w Indiach. W 2019 roku zainaugurowaliśmy też wyjazdy do Indochin na trasie Tajlandia - Wietnam - Kambodża. Ponadto jako jedyne polski biuro podróży proponujemy wycieczkę Hongkong - Bangkong - Dubaj. Oferujemy także trzy programy wycieczek po Chinach m.in. rejs po rzece Jangcy połączony z podrożą do Tybetu.
Mamy też bardzo szeroką ofertę wycieczek po USA. Jest to pięć programów (m.in. USA Południe, USA Zachód, USA Wschód, Wschodnie Wybrzeże USA i Kanada, Alaska i Zachodnia Kanada oraz jedną wycieczkę do Kanady. Proponujemy również cieszące się dużym zainteresowaniem wyjazdy na Kubę, a także na Mauritius. Zupełną nowością są wyjazdy do Japonii oraz do Gambii i Senegalu. Rozpoczęliśmy w tym roku sprzedaż oferty polskiej. Jest to wypoczynek w Willi Syrena Medical Spa w Konstancinie.
- Czy słówko premio znajdujące w nazwie firmy przekłada w jakiś sposób na jakość oferty waszego biura podróży.
Uważam, że tak. Nasze wyjazdy organizujemy z reguły poza sezonem co daje większą możliwość korzystania z oferty premium. Oznacza to, że nocujemy w dobrych hotelach bo poza sezonem dobre hotele są mniej obłożone i łatwiej w nich uzyskać miejsca. Negocjujemy usługi dla klientów z 13 krajów więc ich cena też jest premio. Naszym atutem jest też to, że nie latamy tanimi liniami lotniczymi. Mamy swoje czartery do Turcji, a na innych kierunkach korzystamy z regularnych linii lotniczych m.in. Lufthansy, Air France, KLM, Brussels Airlines, Air China i Emirates, które zapewniają wysoki standard podróży. I to też jest to premio.
- Czy organizując wycieczki w oparciu o loty regularnymi liniami można mieć atrakcyjną cenowo ofertę turystyczną?
Jak najbardziej. Po pierwsze 99 % naszych wycieczek organizujemy poza sezonem turystycznym, dzięki czemu korzystamy z tańszych taryf biletów lotniczych. Po drugie, globalnie jako Premio Travel mamy tak duże zapotrzebowanie na loty, że dostajemy atrakcyjne cenowo oferty. Ponadto na kierunki pozatureckie nie robimy większych grup niż 35 osób. To też jest to premio w odniesieniu do podróży autokarem. Nie pozwalamy sobie, żeby cały autobus był wypełniony turystami bo doskonale wiemy, że podróżowanie w tylnej części autokaru jest mało komfortowe i niewygodne. Dla przykładu, aby nie ograniczać turystom komfortu podróżowania, wycieczki do Dubaju robimy w 25, maksymalnie 30 osobowych grupach. Na Malcie grupy są nieco większe, ale to mały kraj i czasy przejazdów są stosunkowo krótkie. Nasze wycieczki są premio również dlatego, że przy małych grupach pilot jest w stanie mieć bliski kontakt z klientem i nie potrzebujemy niszczyć bezpośredniego kontaktu z nim poprzez stosowanie audiogajdów - urządzeń, które tak naprawdę oddzielają ludzi od siebie.
- Jak wielu turystów skorzystało z oferty Premio Travel w ostatnich latach?
W 2019 roku podróżowało z nami 11 tys. osób. Rok wcześniej z naszej oferty skorzystało 8 tys. turystów.
- Rozumiem, że te 8 tysięcy obsłużonych turystów odnosi się do rynku polskiego?
Tak. Są to dane odnoszące się do polskich turystów. Oddziały Premio Travel w pięciu krajach tj. Polski, Rumunii, Bułgarii, Węgier i Estonii obsłużyły w 2018 roku łącznie 70 tysięcy turystów.
- W jakim tempie planują Państwo dalszy rozwój Premio Travel?
Oczywiście
każda firma che się rozwijać. Planujemy zrównoważony i
zbilansowany rozwój. W 2020 r. chcielibyśmy obsłużyć 12 tysięcy
turystów i w kolejnych latach rosnąć o kolejne 2-3 tysiące.
Służyć temu będzie dalsze poszerzanie oferty turystycznej.
Dziękuję za rozmowę.