Nowoczesny Airbus A321neo jest wyposażony w dwa silniki GTF Pratt & Whitney i posiada najszerszą wąskokadłubową kabinę z 239 miejscami w jednej klasie zapewniając maksymalną elastyczność, wydajność, oszczędność paliwa i niskie koszty eksploatacji.
Do tej pory flota Wizz Air w całej Europie dysponowała 108 samolotów Airbus A321 i A320. Z zamówionymi pięcioma A321ceo oraz 256 samolotami A321neo i A320neo, Wizz Air jest największym klientem Airbusa na świecie w tej dziedzinie.
Nowe technologie to oszczędności
W samolotach A320neo i im pokrewnych zostały zastosowane najnowsze technologie, w tym nowoczesne silniki i konstrukcja kabiny, co pozwala na 20% oszczędność w zakresie kosztów paliwa. Airbus A321neo to również szereg korzyści dla środowiska, dzięki ponad 50% redukcji poziomu hałasu w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. Pomiary prowadzone od momentu wprowadzenia na rynek na początku 2016 roku silnika GTF Pratt & Whitney wykazują, obiecane przez producentów, niższe o 16% zużycie paliwa oraz emisję tlenku azotu zredukowaną o 50%.
- Dziś rozpoczynamy nowy etap w historii Wizz Air. Z dumą witamy pierwszy samolot typu Airbus A321neo z napędem GTF w naszej stale rozwijającej się flocie. Jesteśmy przekonani, że A321neo będzie samolotem zmieniającym WIZZ, ponieważ nadal rozwijamy się pozostając w czołówce branży i zwiększamy zasięg naszych działań poza Europą. Ten nowoczesny technologicznie samolot pozwoli nam stać się jedną z najbardziej ekologicznych linii lotniczych, jednocześnie obniżając koszty operacyjne - powiedział József Váradi, prezes Wizz Air, przemawiając podczas ceremonii przekazania samolotu w Hamburgu. - Jednocześnie utrzymujemy koszty jednostkowe na najniższym poziomie w Europie. Wizz Air będzie nadal stymulować popyt na podróże lotnicze w Europie Środkowo-Wschodniej i poza nią, oferując pasażerom najniższe ceny, a jednocześnie dostarczając klientom doskonałą obsługę klienta na pokładach samolotów jednej z najmłodszych flot.
- Cieszymy się, że z przekazania dzisiaj linii Wizz Air, naszemu największemu odbiorcy A321neo, pierwszego z zamówionych samolotów - powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy w Airbus. - Jesteśmy dumni, że nasz A321neo, wydajny pod względem kosztów i paliwa, odgrywa kluczową rolę w realizacji strategii rozwoju Wizz Air.
- Doceniamy zaufanie, którym obdarzył nas Wizz Air decydując się na skorzystanie z naszych produktów i usług. To pozwoliło nam na zbudowanie silnej relacji, której początki siegają powstania linii - powiedział Rick Deurloo, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w firmie Pratt & Whitney. - Jesteśmy zaszczyceni, że możemy dzisiaj świętować ten szczególny kamień milowy i jesteśmy przekonani, że wiodąca w branży technologia GTF zapewni Wizz Air oszczędności paliwa i korzyści dla środowiska przez wiele lat.
Umacnianie pozycji rynkowej
Wizz Air jest największą niskokosztową linią lotniczą w Europie Środkowo-Wschodniej, której flota składa się obecnie ze 109 samolotów typu Airbus A320 i A321 latających z 25 baz na ponad 650 trasach łączących 146 lokalizacji w 44 krajach. Wizz Air zatrudnia zespół ponad 4500 ekspertów, którzy dbają o wysoką jakość usług i niski koszt biletów. W 2018 z usług Wizz Air skorzystało ponad 34 mln pasażerów w 2018 roku. Wizz Air jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Londynie jako WIZZ oraz zrzeszoną w FTSE 250 i FTSE All-Share Indices. Wizz Air należy do Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) i posiada certyfikat IOSA będący wyznacznikiem bezpieczeństwa linii lotniczych. Firma otrzymała ostatnio najwyższą, 7-gwiazdkową notę w rankingu airlineratings.com, jedynej na świecie agencji zajmującej się bezpieczeństwem i oceną lotów. Linia Wizz Air otrzymała tytuł 2017 European Airline of the Year przyznawany przez Aviation 100, renomowane doroczne zestawienie najlepszych podmiotów w branży lotniczej.
JEN