ROYAL AIR MAROC DOŁĄCZA DO SOJUSZU ONEWORLD

Marokańskie narodowe linie lotnicze będą 14 członkiem sojuszu lotniczego oneworld.

Royal Air Maroc, to pierwszy od sześciu lat nowy członek, który przystępuje do sojuszu lotniczego oneworld, a zarazem pierwszy pełnoprawny afrykański przewoźnik w tej grupie. Do tego sojuszu lotniczego jako członek stowarzyszony przystąpi też regionalna spółka zależna Royal Air Maroc Express. Pełna integracja Royal Air Maroc z oneworld ma nastąpić w 2020 r.

Royal Air Maroc - największy przewoźnik lotniczy w Afryce

Royal Air Maroc, który obchodził w tym roku 60. rocznicę swojej działalności, w 98 procentach jest własnością państwa Maroko. Linia ta jest największym niezależnym przewoźnikiem lotniczym w Afryce. Posiada ona flotę 55 samolotów i bazę lotniczą w Casablance. Jej samoloty latają do 94 lotnisk w 49 krajach: w Afryce, Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Ameryce Północnej i Południowej. Dolatują także do węzłów przesiadkowych sojuszu oneworld w Doha, Londynie Heathrow, Madrycie, Moskwie Domodedovo, Nowym Jorku JFK i Sao Paulo.

W zeszłym roku marokańskie narodowe linie lotnicze przewoziły 7,3 miliona pasażerów. Royal Air Maroc i jej spółki zależne wygenerowały w 2017 r. przychód na poziomie 1,7 miliarda USD, osiągając zysk operacyjny w wysokości 48,5 milionów USD. Przewoźnik zatrudnia obecnie 5 413 osób.

Dzięki nowemu członkowi oneworld pasażerowie sojuszu lotniczego zyskają możliwość dotarcia do 34 nowych lotnisk docelowych w 21 krajach.

Obecnie trzy linie lotnicze sojuszu: British Airways, Iberia i Qatar Airways realizują loty na marokańskie lotniska w Casablance, Marrakeszu i Tangerze.

Plan dynamicznego rozwój

Przystąpienie Royal Air Maroc do sojuszu oneworld to jeden z najważniejszych momentów w 60-letniej historii tej linii lotniczej. Dzięki członkostwu w jednej z największych światowych grup lotniczych marokański przewoźnik ma szansę stać się prawdziwie globalną linią lotniczą, a jej baza w Casablance wkrótce ma zostać przekształcona w wiodący port lotniczy w Afryce. Dzięki temu Casablanca ma umacnić swoją pozycję jako jednego z głównych centrów finansowych na kontynencie afrykańskim.

W ciągu 5 lat Royal Air Maroc zamierza znacznie rozbudować swoją flotę. Przewozy mają zostać zwiększone do 13 milionów pasażerów rocznie przez rozszerzenie zasięgu swoich lotów do 121 lotnisk w 68 krajach. Spowoduje to dodanie kolejnych 15 miejsc docelowych i dziewięciu krajów do sieci oneworld - dając sojuszowi możliwość dotarcia łącznie do 1084 lotnisk w 187 krajach i terytoriach.

Obecnie flota Royal Air Maroc składa się z 55 samolotów. W głównej mierze oparta jest ona na samolotach Boeing 737-800 i Embraer 190 latających na trasach krótko- i średniodystansowych oraz na Boeingu 767 i Boeingu 787-8 Dreamliner, które latają na trasach długodystansowych. W związku z przystąpieniem do sojuszu i realizacją strategii szybkiego rozwoju przewoźnik zamierza rozbudować swoja flotę. Jeszcze w tym miesiącu marokańska linia lotnicza otrzyma pierwsze szerokokadłubowe samoloty dalekiego zasięgu Boeing 787-900 Dreamliner. Regionalny oddział Royal Air Maroc Express obsługuje pięć ATR 72.

W ciągu najbliższych kilku tygodni w bazie lotniczej Royal Air Maroc w Casablane zostanie oddana do użytku nowoczesny Terminala 1, który pozwoli na szybszą i sprawniejszą obsługę wzrastającej ilości pasażerów.

Członkowie oneworld to American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LATAM Airlines, Malaysia Airlines, Qantas, Qatar Airways, Royal Jordanian, S7 Airlines i SriLankan Airlines. Obecnie linie lotnicze zrzeszone w ramach tego sojuszu obsługują ponad 1000 lotnisk na 160 obszarach. Dziennie realizują one 14 000 lotów. Flota złożona z 3500 samolotów przewozi rocznie prawie 550 milionów pasażerów. Roczne przychody członków oneworld wynoszą ok. 135 miliardów USD.

JEN



opublikowano: 2018-12-13
Komentarze
Polityka Prywatności