KONIEC STRAJKÓW RYANAIR – POZOSTAJE NIEUREGULOWANY RACHUNEK NA 78 MLN EURO

Tegoroczny sezon wakacyjny obfitował w poważne zakłócenia w ruchu lotniczym w całej Europie. Problemy spowodowane odwołanymi bądź opóźnionymi lotami wynikały głównie ze strajków personelu Ryanair. Po prawie dwóch miesiącach linie lotnicze doszły jednak do porozumienia z irlandzkim związkiem pilotów FORSA. Nieuregulowaną kwestią pozostają nadal należne odszkodowania dla ponad 270 000 pasażerów, których wysokość sięga 78 mln euro.

W związku z porozumieniem zawartym pomiędzy liniami Ryanair, a irlandzkim związkiem pilotów FORSA, pasażerowie liczą, że po okresie chaosu wszystko wróci wreszcie do normalności. Ostatnie tygodnia sierpnia to nie tylko zakończenie strajków personelu linii lotniczych, ale też najwyższy czas na uregulowanie rachunku należnych odszkodowań. Jak wynika z danych firmy AirHelp, Ryanair powinien wypłacić 270 000 pasażerom aż 78 mln euro tytułem odszkodowania za odwołane bądź opóźnione loty spowodowane strajkami personelu.

Teraz, gdy Ryanair uregulował swoje rachunki z irlandzkimi pilotami i zaakceptował ich apel o lepsze warunki pracy, nadszedł czas by zrekompensować straty poniesione przez tysiące pasażerów. W lipcu i sierpniu plany urlopowe 270 000 turystów zostały zaburzone przez linie lotnicze Ryanair. Zdecydowanie był to jeden z najbardziej chaotycznych sezonów letnich w ciągu ostatnich kilku lat – mówi Eugeniusz Lonski, ekspert AirHelp.

W związku z orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z kwietnia 2018 r. linie lotnicze zostały zobowiązane do rekompensaty za opóźnione i odwołane loty spowodowane strajkami personelu.

Linie lotnicze takie jak Ryanair, niebędące w stanie zapewnić swoim pracownikom godziwych warunków pracy, muszą wypełnić swój prawny obowiązek wobec pasażerów. Doradzamy, by wszystkie osoby, które doświadczyły problemów w czasie lotów sprawdziły, czy są upoważnione do rekompensaty finansowej z tego powodu. Jako eksperci firmy AirHelp służymy pomocą w tym zakresie, nawet w przypadku konieczności walki w sądzie – dodaje Eugeniusz Lonski.

Prawa pasażerów lotniczych

Rekompensata za opóźniony lub odwołany lot i odmowę przyjęcia na pokład przysługuje nam w przypadku, gdy korzystamy z linii lotniczych zarejestrowanych w Unii Europejskiej. Prawo to obowiązuje nawet jeśli startujemy lub lądujemy poza jej terytorium. Warto pamiętać, że odszkodowanie należy nam się również w sytuacji, gdy przewoźnik nie jest zarejestrowany w UE, ale lot rozpoczyna się lub kończy w jednym z państw unijnych. Regulacje te dotyczą także Islandii, Norwegii i Szwajcarii. Wysokość rekompensaty jest obliczana na podstawie długości lotu, a na złożenie roszczenia poszkodowani pasażerowie mają zazwyczaj 3 lata. Dodatkowo, jeśli pasażerowie pozostają na lotnisku przez ponad dwie godziny, linie lotnicze są zobowiązane do zapewnienia im posiłków, bezpłatnych napojów, dostępu do komunikacji, a w razie potrzeby nawet zakwaterowania.

Tylko nadzwyczajne okoliczności, takie jak złe warunki pogodowe lub nagłe wypadki medyczne, mogą spowodować zwolnienie przewoźnika lotniczego z obowiązku wypłaty odszkodowania.


opublikowano: 2018-08-24
Komentarze
Polityka Prywatności