Podróże i rekreacja

Stena podpisała zamówienie na dwa dodatkowe statki z serii E-Flexer

Stena zdecydowała się skorzystać z możliwości zbudowania siódmego i ósmego statku z serii E-Flexer. Realizacja zamówienia planowana jest na 2022 rok a obie jednostki będą pływały w ramach sieci połączeń Stena Line. Ponadto Stena RoRo wykorzysta możliwość budowy kolejnych czterech statków E-Flexer w chińskiej stoczni Avic Weihai.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że zamówiliśmy dwa dodatkowe statki z serii E-Flexer od Stena RoRo. Przewidujemy dalszy wzrost przewozów promowych w Europie Północnej, a nasze nowe statki dobrze wpisują się w oczekiwania rynku, przygotowując nas do dalszej ekspansji. Na tym etapie nie zdecydowaliśmy jeszcze, gdzie dwie nowe jednostki zostaną rozmieszczone w ramach naszej sieci połączeń. Obecnie sprawdzamy kilka możliwości. – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.

Nowe zamówienie, jak i opcja budowy czterech kolejnych jednostek, to ważny punkt w rozwoju Stena RoRo.

- Nowe zamówienia są wynikiem dobrej współpracy pomiędzy Stena RoRo oraz stocznią AVIC Weihai. Dzięki ich wyjątkowym zdolnościom projektowym, Stena Line będzie mogła dopasować statki do potrzeb większości tras w swojej sieci połączeń. – powiedział Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo.

Podobnie jak w przypadku poprzednich statków z serii E-Flexer zamówionych przez Stena, efektywność energetyczna i zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju będą bardzo istotnymi kwestiami.

- Chcemy być liderem w rozwoju zrównoważonej żeglugi i chcemy ustanowić nowe standardy branży, jeśli chodzi o wydajność operacyjną, niskoemisyjność oraz konkurencyjność kosztową. - dodaje Niclas Mårtensson.

Dwa nowo zamówione statki będą większe od trzech obecnie budowanych dla Stena Line jednostek z serii E-Flexer. Pierwsze trzy statki typu E-Flexer będą miały 215 metrów długości i pojemność ładunkową 3 100 m, podczas gdy kolejne dwa będą mierzyły 240 metrów przy ładowności 3 600 m.

- Bazujemy na naszej sprawdzonej koncepcji ro-pax, czyli łączeniu ruchu towarowego z pasażerskim. Poprzez standaryzację możemy zapewnić niezawodność operacyjną, a inwestując w tonaż, który jest elastyczny, możemy zagwarantować naszym klientom jeszcze lepsze usługi, zapewniając im wsparcie w ich dalszym rozwoju. - powiedział Niclas Mårtensson.

Łącznie Stena zamówiła osiem statków w Stoczni Avic Weihai w Chinach. Pierwszy ze statków będzie obsługiwał linię Holyhead-Dublin, a dwie kolejne jednostki będą pływać na trasie Liverpool-Belfast. Trzy inne statki Stena RoRo wyczarterowane zostaną innym operatorom promowym.

JEN/mat. pras


data ostatniej modyfikacji: 2018-07-31 08:02:09
Komentarze

Nauka języka za granicą
ef_220.jpg
ATAS_220.gif

Przegląd uczelni
w Polsce
Polskie uczelnie w obrazach
miniatura
miniatura
miniatura WSPiA
 
Polityka Prywatności