Popyt na urlop w Niemczech nadal rośnie. Według informacji Federalnego Urzędu Statystycznego, od stycznia do lipca liczba noclegów turystów z zagranicy, w obiektach zakwaterowana posiadających minimum 10 łóżek, wzrosła o 1,4 mln noclegów, tj. o 3,1 % w stosunku do roku ubiegłego
Według najnowszej analizy Forward Keys międzynarodowe rezerwacje biletów lotniczych do Niemiec na czwarty kwartału są o 6,4 % wyższe w porównaniu z takim samym okresem w roku ubiegłym.
Rośnie turystyka światowa i przyjazdy do Niemice
Według najnowszego barometru „World Tourism” Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) potwierdza swoją prognozę rozwoju turystyki na bieżący rok. Od trzech do czterech procent ma wzrosnąć skala turystyki światowej oraz od dwóch do trzech procent dla turystyki europejskiej. Niemcy uczestniczą z powodzeniem w prognozowanym wzroście rynku turystycznego.
- Systematyczny wzrost potwierdza świetną pozycję Niemiec jako celu podróży, wobec międzynarodowej konkurencji. Zauważamy szczególnie wzmożone impulsy wzrostowe przede wszystkim z Azji, ale również z rynków wschodnioeuropejskich, jak i z Ameryki Południowej i Północnej, – wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).
Ponadprzeciętny wzrost z rynków wschodnioeuropejskich
Polska (+10,3 %), Rosja (+20,7 %) i Czechy (+5,2 %) są głównymi źródłami wzrostu wśród wschodnioeuropejskich rynków. Również Austria, z wynikiem plus 6,9 % noclegów, przyczynia się do pozytywnego bilansu niemieckiej turystyki przyjazdowej w okresie pierwszych siedmiu miesięcy.
Stany Zjednoczone, z wynikiem plus 5,8 % (3,5 mln noclegów) umacniają swoją pozycję jako najważniejszego dalekiego rynku dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Także udział rynku brazylijskiego znacznie wzrasta (do końca lipca +15,4 % więcej noclegów w porównaniu z takim samym okresem w roku ubiegłym).
Dużą dynamiką odznacza się region azjatycko-pacyficzny. Motorem wzrostu w dalszym ciągu są Chiny z wynikiem plus 11,8 %, Japonia (+7,9 %), Korea Południowa (+13%) i Indie (+9,7 %).
dodane przez JEN