Dubaj będzie nowym kierunkiem masowej turystyki Polaków

Warszawę odwiedziła delegacja przedstawicieli branży turystycznej Dubaju. Celem tej wizyty było pozyskanie nowych partnerów do współpracy i zwiększenie ilości turystów z Polski.

Wizyta w Warszawie przedstawicieli hoteli i biur podroży z Dubaju była elementem realizacji szerszej strategii promocyjnej opracowanej i wdrażanej przez Departament Turystyki Handlu i Marketingu Dubaju (DCTCM). Zorganizowany workshop miał na celu zintensyfikowanie współpracy z polską branżą turystyczna. Udział w nim wzięli menedżerowie DCTCM i współpracującej z nią czeskiej firmy Travel Advance oraz dubajskich hoteli: Arabian Courtyard Hotel & SPA Hotel Dubaj, Citymax Hotels (Citymax, Al Barsha & Bur Dubaj), Cosmopolitan Hotel – Dubaj, Gloria Hotel, Pearl Residence Hotel Apartments oraz firm turystycznych Arabian Connection Tourism LLC, ATS Travel Dubaj, Dubaj Marine Beach Resort & SPA, Emirates Airline, Groups Travel Tourism DMCC, Knight Tours, Meeting Point Tourism LLC, Royal Gulf Tourism LLC i Travco LLC.

20 mln turystów na Expo 2020

DCTCM to rządowa instytucja, odpowiadająca za rozwój i promocję turystyczną emiratu. W 2013 r. jej władze wytyczyły cel, którym było podwojenie liczby turystów odwiedzających Dubaj z 10 do 20 mln turystów do 2020 r. Rok 2020 to dla Dubaju rok szczególny, kiedy w emiracie odbędzie się Światowa Wystawa Expo 2020. Do tego czasu w Dubaju realizowane będą wielkie projekty inwestycyjne. Rozwijana będzie infrastruktura komunikacyjna, hotelowa, gastronomiczna, a także sieć atrakcji turystycznych, której zadaniem będzie przyciągnięcie do emiratu milionów, nowych turystów.

Po oparciu podstaw turystyki Dubaju o gości z Bliskiego Wschodu, Indii, Stanów Zjednoczonych, Chin oraz Europy Zachodniej przyszedł czas na pozyskanie w szerszym zakresie podróżnych z kolejnych destynacji m.in. z Europy Środkowej. W tym celu DCTCM otworzył w 2016 r. swoje przedstawicielstwo w Czechach. Jego zadaniem jest pozyskanie nowych turystów z takich krajów jak Czechy, Polska, Węgry i Rumunia. Do realizacji swojego zadania DCTCM nawiązał współpracę ze specjalizującą się w marketingu destynacji turystycznych, czeską firmą Travel Advance.

Wyjątkowe atrakcje turystyczne

Do istniejących atrakcji turystycznych takich jak: wyspy palmowe, hotele Burj Al Arab, czy Atlantis The Palm, najwyższy wieżowiec świata Burj Khalifa, 100 centrów handlowych z Dubai Mall, największym tego typu obiektem na świecie, Podwodnym ZOO i Akwarium, Delfinarium, ogromnymi i niezwykłymi parkami wodnymi: Yes Waterworld i Ice Land, parkami tematycznymi: Świat Ferrari oraz Legoland dołączą w tym roku dwa nowe parki tematyczne: Dubai Crocodile i Dubai Safari. Inwestorzy liczą na zwrot kosztów inwestycji i godziwy zysk, a to wymaga dynamicznego zwiększenia liczby turystów korzystających z szybko rozwijającej się infrastruktury turystycznej.

Tempo rozwoju infrastruktury turystycznej w Dubaju najlepiej obrazuje przyrost liczby hoteli i turystów. W 1996 r. emirat odwiedziło 1,9 mln gości, którzy mieli do dyspozycji 296 hoteli. W 2016 r. liczba hoteli wzrosła do 681. Ilość turystów osiągnęła poziom 15 mln, dzięki czemu Dubaj stał się czwartym, najczęściej odwiedzanym miastem świata.

Czas na Polskę

Ważne miejsce w strategii Dubaju w zakresie pozyskiwania nowych turystów ma Europa Centralna w tym Polska, kraj o dużej liczbie ludności. Ponadto postrzegani jesteśmy jako dynamicznie rozwijający się kraj i szósta gospodarka w Europie. Branża turystyczna z Dubaju jest świadoma tego, że w Polsce dynamicznie rozwija się turystyka wyjazdowa co stwarza doskonałą perspektywę do długofalowej współpracy. W 2015 r. Dubaj odwiedziło 50 tys. Polaków. W ciągu kolejnego roku osiągnięto 10 % przyrost turystów z Polski, a ich liczba osiągnęła poziom 55 tys. osób.

Jednym z prekursorów w naszym kraju wyjazdów turystycznych do Dubaju było biuro podróży Best Reisen Group. W jego ofercie od lat jest bogaty wybór zarówno wyjazdów pobytowych do tego emiratu, jak również pobytów w Dubaju łączonych z wypoczynkiem na egzotycznych wyspach. W tym zakresie Best Reisen od lat współpracuje z dubajskim przewoźnikiem lotniczym Emirates.

Obecnie dużą zasługę w zakresie zwiększenia liczby turystów udających się na wypoczynek do Dubaju ma Wizz Air, który w listopadzie ubr. otworzył bezpośrednie połączenie lotnicze z Katowic. Wcześniej połączenia lotnicze z Polski utrzymywała już linia lotnicza Emirates ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Skazani na sukces

Plany aktywizacji turystyki wyjazdowej do Dubaju na ten rok są bardzo ambitne.    – W roku 2017 zamierzamy zwiększyć liczbę turystów z Polski o 20 procent – mówi Nader Albastaki, menedżer do spraw międzynarodowych operacji partnerskich w DCTCM. Dubaj nie chce być postrzegany wyłącznie jako miejsce drogiego i luksusowego wypoczynku. Chce pozyskać również mniej zamożnych klientów w tym rodziny z dziećmi. Z tego też powodu na warszawski workshop przyjechali nie tylko menedżerowie hoteli o wysokim standardzie, ale także budżetowych, trzygwiazdkowych obiektów hotelowych.

Oferta rozszerzenia wyjazdów turystycznych do Dubaju jest niezwykle atrakcyjna. Ponadto pojawia się na polskim rynku w stosunkowo dogodnym momencie, gdy tradycyjne kierunki turystyki masowej jak Tunezja, Egipt i Turcja, ze względów bezpieczeństwa straciły w minionych latach na zaufaniu klientów biur podróży. W sytuacji możliwości obniżenia kosztów wakacji w Dubaju w oparciu o przeloty niskokosztowymi liniami lotniczymi i noclegi w hotelach budżetowych, program umasowienia turystyki do tego emiratu skazany jest na sukces.

dodane przez JEN


ostatnia zmiana: 2017-04-28
Komentarze
Polityka Prywatności