Polacy rezygnują z biur podróży i jeżdżą sami

Avis_photo

Jak wynika z badania zrealizowanego przez Avis – jednej z najbardziej znanych i największych na świecie marek wypożyczalni samochodów – Polacy coraz częściej podróżują na własną rękę. Na planowanie wakacji poświęcają średnio 6 godzin. Samodzielnie ustalają trasę urlopowej wycieczki i rezerwują noclegi w mieszkaniach czy domkach do wynajęcia.


Źródłem pomysłów na wakacyjne podróże są przede wszystkim serwisy turystyczne i media społecznościowe (41%) na drugim miejscu znalazły się rekomendacje rodziny i przyjaciół (37%), które wyprzedziły biura podróży (18 %).
 
Wraz ze zmieniającymi się nawykami konsumentów oraz dynamicznym rozwojem sektora
e-travel, nieustannie rośnie zainteresowanie dokonywaniem rezerwacji przez Internet. Rezerwacje noclegów w hotelach lub pensjonatach cieszą się w sieci największą popularnością. Większość badanych kupuje też przez internet bilety lotnicze i pociągowe. Osoby przemieszczające się drogą lądową coraz częściej decydują się na wypożyczone auto.
Popyt na usługi wynajmu krótkoterminowego zmienia się w ciągu roku bardzo dynamicznie, osiągając swoje szczytowe możliwości w okresie wakacji letnich.
 
Po rezerwacji oferty wakacyjnej, bardzo przydatny może okazać się samochód, którym w łatwy sposób można zwiedzać okolice i lokalne atrakcje. Wygoda podróżowania to nie jedyna zaleta wynajmu samochodu. Podróż własnym autem na duże odległości jest nieraz zbyt kosztowna i męcząca, dlatego często dużo lepszym rozwiązaniem okazuje się podróż samolotem lub pociągiem i wynajem samochodu dopiero w miejscu pobytu. Ważnym atutem oferty Avis jest możliwość wynajmu samochodu bezpośrednio na lotniskach i na dworcach kolejowych – podkreśla Radosław Lesiak, Dyrektor Zarządzający Avis Polska.

Wyniki badania pokazują, że Polacy (66%) podczas wakacji coraz częściej wypuszczają się poza swoja strefę komfortu, sięgają po nowe rzeczy i odkrywają ciekawe, mniej popularne miejsca, oferujące jednak obfitość widoków i wrażeń. Rozwijający się trend był inspiracją do stworzenia interaktywnego narzędzia Avis Untrending, które pozwala użytkownikom odkrywać turystyczne perełki zlokalizowane w niewielkiej odległości od najbardziej popularnych miejsc wypoczynkowych. Wszystkie znajdują się w odległości nie większej niż dwie godziny jazdy od najpopularniejszych wypożyczalni samochodów.

Avis Untrending jest odwrotnością trendów mainstreamowych. Można oglądać Europę klasycznie - Paryż, Rzym, Barcelona - i wszędzie tam zmagać się z tłumem turystów szturmujących największe atrakcje tych miast. Ale można tez wyruszyć szlakiem ukrytych klejnotów - miast i miasteczek pełnych urody i czarujących, ale bez uciążliwych konsekwencji wzmożonego ruchu turystycznego. Takie miejsca można wyszukać dzięki platformie Untrending – dodaje Radosław Lesiak.

opublikowano: 2016-08-25
Komentarze
Polityka Prywatności