Polacy rezygnują z biur podróży i jeżdżą sami
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Avis – jednej z najbardziej znanych i największych na świecie marek wypożyczalni samochodów – Polacy coraz częściej podróżują na własną rękę. Na planowanie wakacji poświęcają średnio 6 godzin. Samodzielnie ustalają trasę urlopowej wycieczki i rezerwują noclegi w mieszkaniach czy domkach do wynajęcia.
Źródłem
pomysłów na wakacyjne podróże są przede wszystkim serwisy
turystyczne i media społecznościowe (41%) na drugim miejscu
znalazły się rekomendacje rodziny i przyjaciół (37%), które
wyprzedziły biura podróży (18 %).
Wraz
ze zmieniającymi się nawykami konsumentów oraz dynamicznym
rozwojem sektora
e-travel, nieustannie rośnie zainteresowanie
dokonywaniem rezerwacji przez Internet. Rezerwacje noclegów w
hotelach lub pensjonatach cieszą się w sieci największą
popularnością. Większość badanych kupuje też przez internet
bilety lotnicze i pociągowe. Osoby przemieszczające się drogą
lądową coraz częściej decydują się na wypożyczone auto.
Popyt
na usługi wynajmu krótkoterminowego zmienia się w ciągu roku
bardzo dynamicznie, osiągając swoje szczytowe możliwości w
okresie wakacji letnich.
Po
rezerwacji oferty wakacyjnej, bardzo przydatny może okazać się
samochód, którym w łatwy sposób można zwiedzać okolice i
lokalne atrakcje. Wygoda podróżowania to nie jedyna zaleta wynajmu
samochodu. Podróż własnym autem na duże odległości jest nieraz
zbyt kosztowna i męcząca, dlatego często dużo lepszym
rozwiązaniem okazuje się podróż samolotem lub pociągiem i
wynajem samochodu dopiero w miejscu pobytu. Ważnym atutem oferty
Avis jest możliwość wynajmu samochodu bezpośrednio na lotniskach
i na dworcach kolejowych
–
podkreśla Radosław Lesiak, Dyrektor Zarządzający Avis Polska.
Wyniki
badania pokazują, że Polacy (66%) podczas wakacji coraz częściej
wypuszczają się poza swoja strefę komfortu, sięgają po nowe
rzeczy i odkrywają ciekawe, mniej popularne miejsca, oferujące
jednak obfitość widoków i wrażeń. Rozwijający się trend był
inspiracją do stworzenia interaktywnego narzędzia Avis
Untrending, które pozwala użytkownikom
odkrywać turystyczne perełki zlokalizowane w niewielkiej odległości
od najbardziej popularnych miejsc wypoczynkowych. Wszystkie
znajdują się w odległości nie większej niż dwie godziny jazdy
od najpopularniejszych wypożyczalni samochodów.
Avis
Untrending jest odwrotnością trendów mainstreamowych.
Można
oglądać Europę klasycznie - Paryż, Rzym, Barcelona - i wszędzie
tam zmagać się z tłumem turystów szturmujących największe
atrakcje tych miast. Ale można tez wyruszyć szlakiem ukrytych
klejnotów - miast i miasteczek pełnych urody i czarujących, ale
bez uciążliwych konsekwencji wzmożonego ruchu turystycznego. Takie
miejsca można wyszukać dzięki platformie Untrending –
dodaje Radosław Lesiak.
opublikowano: 2016-08-25