Jak nie popsuć sobie urlopu? Uważaj na 5 zagrożeń

Wakacyjny wyjazd to szczególny czas, na który niejednokrotnie czekamy przez cały rok. Te kilka dni w roku chcemy spędzić z rodziną lub znajomymi, z dala od stresów życia codziennego. Zakładamy, że będzie idealnie. Niestety nie zawsze jest. Analitycy Polskiego Programu Jakość Obsługi jakoscobslugi.pl przygotowali raport na temat sytuacji w branży turystycznej. Na co podczas urlopu Polacy narzekają najbardziej?

Strona internetowa swoje, rzeczywistość swoje

Nierzadko turyści po przybyciu do hotelu są zaskoczeni warunkami, jakie zastają na miejscu. Właściciele lokali często umieszczają na swoich stronach internetowych zdjęcia, które koloryzują rzeczywistość. Na miejscu okazuje się, że pokoje wymagają odświeżenia, na zdjęciach wyglądają na znacznie większe, a cały obiekt znajduje się obok ruchliwej drogi albo nocnego klubu, o czym na stronie internetowej nie wspomniano. W polskich obiektach konsumenci zwracają również uwagę na tzw. PRL-owski wystrój miejsc noclegowych, które od dziesiątek lat nie zmieniają swojego wyglądu.

Miał być, a nie ma

"Przy hostelu nie ma obiecanego parkingu. Ani żadnego innego. Na weekend nie ma fizycznie możliwości zaparkowania. Zarezerwowałam pokój z podwójnym łóżkiem. Dostałam z dwoma pojedynczymi." ~Estera, Otmuchów"

Parking, bo o nim mowa, to bolączka wielu właścicieli nieruchomości, którzy udostępniają swoje pokoje turystom. W wielu sytuacjach na stronie internetowej, a nawet podczas rozmowy telefonicznej obsługa zapewnia, że parking dla odwiedzających jest dostępny. Na miejscu okazuje się, że jest zupełnie inaczej, bo na parkingu albo nie ma miejsca, albo jest dodatkowo płatny, o czym turysta nie jest informowany wcześniej. W takich sytuacjach przyjezdni są skazani na parkingi w pobliżu lokalu lub na pozostawienie auta przy ulicy.

Obcokrajowcy na specjalnych warunkach

Wielu turystów z Polski zwraca uwagę na fakt, że turyści z zagranicy traktowani są przez właścicieli hoteli w specjalny sposób. Otrzymują pokoje wyremontowane, w lepszym standardzie, podczas gdy turyści z Polski w tej samej cenie otrzymują mniejsze pokoiki w innej części hotelu, np. w pobliżu ulicy.

Rezygnacja, a zwrot pieniędzy

"Na wycofanie zaliczki nie było w pierwszym momencie zgody, na miejscu brak osoby kierowniczej, rzekomo na urlopie i nikt nie zastępuje." ~Adam, Nowogard"

W skrajnych przypadkach z powodu warunków jakie spotykamy na miejscu, rezygnujemy całkowicie z pobytu w obiekcie. Często się jednak zdarza, że z odzyskaniem wpłaconej zaliczki jest problem. Powodem takiej sytuacji jest np. nieobecność osoby decyzyjnej w kwestii zwrotu zaliczki, która akurat w tym czasie jest na urlopie lub w delegacji. Z tego samego powodu zwrot wpłaconych wcześniej pieniędzy przeciąga się w czasie.

Pozytywne podejście jest ważne

W czasie urlopu każdy chce się odstresować. Czasem wystarczy odrobina pozytywnego nastawienia oraz otwartość na innych ludzi, aby zmniejszyć napięcie i dobrze wypocząć. Nasza pozytywna postawa wpływa także na obsługę hoteli i pensjonatów. Z badań Polskiego Programu Jakość Obsługi wynika, że z wiedzy, kompetencji i zachowania personelu zadowolonych jest 8 na 10 konsumentów. Badania wskazują również, że obsługa hotelowa lub ta w biurach podróży jest wykwalifikowana, pomocna, życzliwa i uśmiechnięta.


Wskaźnik jakości obsługi dla całej branży turystycznej w 2015 roku oscyluje w granicach 81 proc.

Przepis na idealny urlop

Poniżej kilka sposobów, aby uniknąć niepotrzebnych stresów i kłopotów podczas wyjazdu na wakacje:

1. Sprawdź wcześniej w Internecie opinie o miejscu, w które jedziesz. Przeczytaj, co inni sądzą o tym miejscu, jakie są wady i zalety obiektu oraz na jaką obsługę ze strony pracowników możesz liczyć.

2. Zadzwoń lub napisz email do obsługi miejsca noclegowego. Zapytaj o:
  • Parking - czy jest dostępny, ile jest miejsc parkingowych, czy jest dodatkowo płatny, czy jest alternatywny parking w pobliżu
  • Łóżka - czy jest możliwość łączenia łóżek i/lub dostawienia łóżeczka dziecięcego
  • Reklamacje - jaka jest procedura reklamacji i zwrotów wpłaconych pieniędzy
3. Sprawdź stronę internetową- zapoznaj się ze stroną internetową i opisem obiektu. Zwróć uwagę na regulamin korzystania z noclegu



opublikowano: 2015-07-16
Komentarze
Polityka Prywatności