Dzień Pasażera

Odwołany lub opóźniony pociąg - czy coś się należy pasażerowi? Za co należy się odszkodowanie? Już jutro można zadać takie pytania ekspertom z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego, którzy będą czekać na pasażerów na Dworcu Centralnym w Warszawie, w ramach akcji „Prawa pasażerów w zasięgu ręki!”.

W połowie tego roku weszły w życie nowe uregulowania dotyczące praw pasażerów kolei, ustanawiające m.in. możliwość domagania się odszkodowania za opóźnienie pociągu. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – poinformował Piotr Stańczak, dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

Akcja odbędzie się 28 października br., w godzinach 8.00 – 13.00. W hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie pojawi się stoisko informacyjne. Eksperci będą udzielać pasażerom bezpłatnych porad i informacji. Podobna akcja zostanie przeprowadzona na Dworcu Głównym w Krakowie, gdzie przedstawiciele regionalnego oddziału Urzędu Transportu Kolejowego oraz wolontariusze Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą wręczać podróżnym ulotki z zestawem praktycznych informacji.

Akcja stanowi kolejną odsłonę „Dnia Pasażera”, zorganizowanego w lipcu 2011 roku na Lotnisku Chopina w Warszawie i na krakowskich Balicach przez Sieć Europejskich Centrum Konsumenckich (ECK) przy wsparciu kampanii Komisji Europejskiej „Prawa pasażerów w zasięgu ręki!”. Do zadań Sieci ECK należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc w polubownym dochodzeniu ich praw w razie sporu z przewoźnikiem z innego kraju UE.

Źródło: dziennikturystyczny.pl


ostatnia zmiana: 2011-10-27
Komentarze
Polityka Prywatności