Jak reklamować nieudane wakacje?
Nie zawsze wyczekiwane wakacje można uznać za udane. Najczęściej zawodzimy się w przypadku wycieczek zagranicznych. Co może się wydarzyć? Operator nie wywiązał się z obiecanego programu, zakwaterowanie otrzymaliśmy w niższym standardzie, a może w ostatniej chwili musieliśmy dopłacić za wycieczkę. Co zrobić, by zareklamować nieudaną wycieczkę?
W piśmie reklamacyjnym musisz uwzględnić wszystko, co było niedogodnością oraz to, co nie zgadzało się z umową. W reklamacji można wpisać takie pozycje jak np. hotel o niższym standardzie niż przewidywała umowa, brak klimatyzacji, łazienki, różnica w położeniu czy niewystarczająca liczba ciepłych posiłków.
Warto zebrać jakieś dowody na potwierdzenie, że to my mamy rację. Mogą to być zarówno wykonane przez nas zdjęcia bądź filmy, jak i rachunki, oświadczenia czy faktury. W piśmie reklamacyjnym warto wspomnieć o zadośćuczynieniu za straty moralne bądź finansowe wynikające ze złej organizacji.
Przeważnie można liczyć na procentowe obniżenie ceny wycieczki. W obliczeniu procentowym zmiany ceny wycieczki pomocna okazać się może tabela Frankfurcka, w której określono procentowe zmiany ceny za poszczególne niedogodności. Choć tabela ta nie jest dokumentem oficjalnym, to cieszy się coraz większą popularnością.
Źródło: ttg.com.pl
ostatnia zmiana: 2011-10-05