Jak reklamować nieudane wakacje?

Nie zawsze wyczekiwane wakacje można uznać za udane. Najczęściej zawodzimy się w przypadku wycieczek zagranicznych. Co może się wydarzyć? Operator nie wywiązał się z obiecanego programu, zakwaterowanie otrzymaliśmy w niższym standardzie, a może w ostatniej chwili musieliśmy dopłacić za wycieczkę. Co zrobić, by zareklamować nieudaną wycieczkę?

W piśmie reklamacyjnym musisz uwzględnić wszystko, co było niedogodnością oraz to, co nie zgadzało się z umową. W reklamacji można wpisać takie pozycje jak np. hotel o niższym standardzie niż przewidywała umowa, brak klimatyzacji, łazienki, różnica w położeniu czy niewystarczająca liczba ciepłych posiłków.

Warto zebrać jakieś dowody na potwierdzenie, że to my mamy rację. Mogą to być zarówno wykonane przez nas zdjęcia bądź filmy, jak i rachunki, oświadczenia czy faktury. W piśmie reklamacyjnym warto wspomnieć o zadośćuczynieniu za straty moralne bądź finansowe wynikające ze złej organizacji.

Przeważnie można liczyć na procentowe obniżenie ceny wycieczki. W obliczeniu procentowym zmiany ceny wycieczki pomocna okazać się może tabela Frankfurcka, w której określono procentowe zmiany ceny za poszczególne niedogodności. Choć tabela ta nie jest dokumentem oficjalnym, to cieszy się coraz większą popularnością.

Źródło: ttg.com.pl

ostatnia zmiana: 2011-10-05
Komentarze
Polityka Prywatności