Poznań i Warszawa najpopularniejsze!
31 sierpnia zakończył się konkurs „Czy jarasz się Polską?”. Jego uczestnicy zgodnie stwierdzili, że najbardziej popularne miejsca na mapie Polski znajdują się w Poznaniu i Warszawie. W gronie zwycięzców znalazł się poznański Stary Rynek, klubokawiarnia Proletaryat i Malta. W Warszawie natomiast najpopularniejszy okazał się Taras Widokowy PKiN i Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat.
Ostatniego dnia sierpnia zakończył się trwający dwa miesiące konkurs „Czy jarasz się Polską”, organizowany przez serwis otoWakacje.pl. Jego celem było zachęcenie ludzi do odkrywania atrakcyjnych i interesujących miejsc na mapie Polski.
W pierwszym etapie konkursu wybrano w castingu siedmiu Wakacyjnych Zwiadowców Kraju, którzy przemierzając Polskę wzdłuż i wszerz, wybrać mieli najciekawsze i warte odwiedzenia miejsca. Śladem zwiadowców podążyli internauci, którzy dzięki aplikacji Facebook Places, „czekinowali” się w odwiedzanych lokalizacjach. W ten sposób, uczestnicy zbierali konkursowe punkty.
Wytrwali podróżnicy walczyli o cenne nagrody. „To była świetna zabawa! Najciekawsze oczywiście były te tereny, które odwiedzałam po raz pierwszy. Jeździliśmy ze znajomymi w weekendy i polowaliśmy na punkty z kolejnych miejsc, a u nas w województwie było ich akurat całkiem sporo”, mówi jedna z uczestniczek.
Równie wiele zabawy, co uczestnicy, mieli zwiadowcy, których zadaniem było oznaczenie gorących punktów w całej Polsce. „Akcja <<Czy jarasz się Polską?>> pozwoliła mi poznać wspaniałych ludzi i znakomite miejsca. Trasa jaką dostałem była do mnie idealnie dopasowana. Warszawa na 6 dni? Nigdy nie miałem okazji zostać w stolicy dłużej. Lublin, Zamość, Kazimierz Dolny i Nałęczów - te miasta odwiedziłem pierwszy raz i długo o nich nie zapomnę” - mówi zwiadowca Paweł Siarkowski.
Wakacyjna zwiadowczyni, Natalia Dernicka potwierdza, „Projekt był świetną przygodą zanim jeszcze się zaczął. Wesoła atmosfera i ciekawi ludzie poznani na castingu zapowiadały, że to będzie akcja, z której zakończeniem nikt nie będzie mógł się pogodzić i o której ciężko będzie zapomnieć”. Pytani o miejsce w Polsce dla takich wydarzeń, podkreślają „Konkurs miał fajny cel, tzn. promocję turystyczną Polski i realizowany był z wykorzystaniem ciekawych, nowoczesnych pomysłów. Oby takich akcji było więcej”.
Zwyciężyły Poznań i Warszawa. W stolicy Wielkopolski znalazły się aż trzy z pięciu najpopularniejszych atrakcji: Stare Miasto, klubokawiarnia Ploretaryat oraz Malta. Warszawa wprowadziła do najlepszej piątki aż dwie lokalizacje: Taras Widokowy PkiN oraz Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat.
To właśnie ścisła czołówka, spośród ponad 200 punktów w Polsce, które można było odwiedzić. „Najlepsza zabawa była wśród znajomych”, mówi jeden z uczestników. „Mogłem czekinować się komórką w założonych wcześniej miejscach na mapie, publikować na profilu i od razu dostawałem „lajki” na Facebooku. Później inni moi znajomi dołączyli do konkursu i musiałem się z nimi ścigać, żeby mnie nie wyprzedzili. Biegaliśmy po całym mieście!”. Każdy mógł sprawdzić jak przebiegała rywalizacja najaktywniejszych dziesięciu uczestników.
Najwięcej emocji wywoływało zawsze zamieszczanie informacji o odwiedzaniu niezwykłych i odległych miejsc. Jeżeli ktoś z Krakowa logował się w twierdzy Boyen na Mazurach, mógł liczyć na liczne komentarze znajomych. Widok pozytywnie „zajaranych Polską” uczestników sprawiał, że szybko rosła ilość ludzi zainteresowanych zabawą.
Zwycięzca konkursu otrzymał najbardziej „odjechaną”, dosłownie, nagrodę - skuter Aprilia Mojito. Reszta peletonu zgarnęła najgorętsze gadżety tego lata, m.in. iPad2 i komputer Sony Vaio. Co tydzień uczestnicy wygrywali też weekendy w SPA i smartfony. „Normalnie nie zwracam uwagi na niektóre miejsca u siebie w mieście, a tak połączyłem przyjemne z pożytecznym. Lepiej znam okolicę no i wygrałem fajny gadżet. Dobre zakończenie wakacji” - mówi jeden z uczestników.
Mamy nadzieję, że akcja będzie początkiem pozytywnego trendu i przekona rodaków do częstszego wybierania Polski jako wakacyjnej destynacji.
ostatnia zmiana: 2011-09-08