Kolejna edycja akcji „Poznań za pół ceny” odbędzie się w weekend 4-5 czerwca. Poznań stanie się atrakcyjne dla turystów jednak nie tylko ze względu na 50-proc. rabat w hotelach, restauracjach czy muzeach. W te dwa wyjątkowe dni taniej będzie oznaczało też lepiej, a to za sprawą unikalnego i darmowego programu turystycznego.
Projekt zrealizowała po raz pierwszy w 2008 r. Poznańska
Lokalna Organizacja Turystyczna. Do niskich cen za hotele, restauracja,
muzea, ZOO czy Palmiarnię dodano bogaty i unikalny program turystyczny.
Otwarte zostały zwykle zamknięte podziemia kościoła farnego, swoje komnaty otworzył Zamek Cesarski, a bogactwo turystycznych atrakcji dopełniło otwarcie dla zwiedzających jednego z XIX-wiecznych fortów, po którym oprowadzali przewodnicy przebrani w pruskie mundury.
W efekcie otrzymaliśmy wybuchową mieszankę i do Poznania przyjechało znacznie więcej turystów niż w inne weekendy, przed restauracjami ustawiały się kolejki, a na wycieczki przychodziło nawet kilkaset osób. Pomysł spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez media, został wyróżniony w 2009 r. przez Polską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny, a sama akcja zaczęła być kopiowana w innych miastach.
Trzecia edycja akcji już w czerwcu. Na turystów będzie czekało ponad stu partnerów. Przewodnicy miejscy będą oprowadzać po Ostrowie Tumskim, pokażą podziemia pierwszej polskiej katedry – miejsce pochówku pierwszych polskich władców, Dzielnicę Zamkową z Zamkiem Cesarskim oraz zaproszą na specjalnie wytyczone na czas akcji szlaki: modernizmu, piwa, miłości czy słynnych poznaniaków.
- Czwarta edycja akcji zapowiada się pod każdym względem rekordowo –
zapowiada Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji
Turystycznej. – Będziemy mieli więcej partnerów, więcej propozycji
turystycznych czyli jeszcze więcej powodów, by weekend 4-5 czerwca
rezerwować na Poznań.
Źródło: ttg.com.pl