Zaskoczenie po polsku
Zaskoczenie, zaciekawienie i zaintrygowanie publiczności oraz przełamanie schematów – to główne zadania, jakie stoją przed prezentacją Polski na otwarciu targów ITB Berlin 2011. Jej założenia przedstawili na pokazie w warszawskim Multikinie prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke oraz odpowiedzialni za oprawę artystyczną Tomasz Bagiński i Jakub Jabłoński ze studia Platige Image.
Do opinii publicznej przedostawały się od kilku
miesięcy informacje na temat nowatorskiej koncepcji promocji Polski
podczas tego największego na świecie wydarzenia branży turystycznej. Ma
się ona odbywać pod hasłem „Move Your Imagination", a jej symbolami będą
biała kostka oraz 5 kosmicznych stworków. Dzisiejszy pokaz rozwiał
wiele wątpliwości, które towarzyszyły temu niecodziennemu pomysłowi.
Same postacie stworków, inspirowanie popularnymi na świecie
designerskimi „vinyl toys”, wprowadzają do kampanii elementy luzu,
zabawy i poczucia humoru. Na jednej z przedstawionych animacji
przylatują one do Polski w poszukiwaniu białego niedźwiedzia.
Przeszukując nasz kraj, przeżywają ciekawe przygody, poznają miłych
ludzi i świetnie się bawią, a jedyny niedźwiedź, jakiego znajdują,
okazuje się przebierańcem znalezionym w górskim kurorcie.
To właśnie
zabawa i rozrywka jest - jak przypomniał wszystkim Tomasz Bagiński –
głównym celem współczesnej turystyki. Same stworki natomiast przenoszą
się do świata realnego i w postaci wielkich, trzymetrowych figurek oraz
plakatów i billboardów zaczynają pojawiać się w przestrzeni miejskiej
Berlina.
Już film przedstawiający kosmicznych przybyszów pokazał, jak wielką
pracę wykonali graficy Platige Image, jednak prawdziwe emocje wywołały
dopiero animacje w technologii 3D, przedstawiające przyrodę i możliwości
aktywnego wypoczynku, przygotowania do finałów EURO 2012 oraz polską
kulturę. Każda z nich utrzymana jest w innym stylu, jednak po wszystkich
widać wysoką klasę tworzących je zespołów.
Szczególne wrażenie wywiera,
wzorowana na reklamach sportowych, prezentacja przygotowań Polski do
EURO. Publiczność będzie mogła decydować, który film chce obejrzeć,
poruszając białą, interaktywną kostką, działającą jak komputerowy
joystick. Puentą części artystycznej ceremonii otwarcia ITB będzie
12-minutowy multimedialny spektakl taneczny, przygotowany przez zespół
pod kierownictwem Augustina Egurroli, przedstawiający Polskę zmieniającą
się przez cztery pory roku.
- Widziałem filmy z kilku ceremonii otwarcia ITB i wszystkie były tak
nudne, że ciężko było dotrwać do końca. Tym razem proponujemy coś
zupełnie innego – powiedział po pokazie Egurrola.
Patrząc na to, co przedstawione zostanie elicie światowej branży, trudno
się z nim nie zgodzić. Czy więc można już ogłosić sukces kampanii? O
tym można powiedzieć będzie dopiero, kiedy zafascynowani ceremonią
goście ruszą na polskie stoisko i zastaną tam ekspozycję, która nie
tylko ich nie zawiedzie, ale też ugruntuje obraz Polski jako kraju
nowoczesnego, z ciekawą, różnorodną i oryginalną ofertą turystyczną. A
takie właśnie ma być główne przesłanie naszej obecności na ITB 2011.
Źródło: ttg.com.pl
Foto: technoblogia.pl
ostatnia zmiana: 2011-11-11