Kopenhaga uznana za najlepszy cel podróży 2011 roku
Kopenhaga została uznana przez organizację European Consumers Choice za najlepszy cel podróży w 2011 r. i wyprzedziła w tej kategorii Barcelonę, Rzym i Madryt.
- „Aktualnie Kopenhaga jest jednym z najciekawszych europejskich
miast. Staramy się nominować dziesięć miast, w których naszym zdaniem
dzieje się najwięcej. Jesteśmy przekonani, że tak właśnie jest w
przypadku Kopenhagi“, mówi prezes European Consumers Choice, Maximilien Lejeune, uzasadniając przyznanie miastu tego tytułu.
Przez
ostatnie lata Kopenhaga rozwinęła i zmodernizowała się na wielu
obszarach. Otwarto liczne nowe hotele, centrum kongresowe, na lotnisku
terminal do obsługi tanich linii lotniczych, a w najbliższych latach
znacznie rozbudowane zostanie metro i port. W mieście odbyło się także
wiele dużych imprez międzynarodowych, które były szeroko relacjonowane
przez media na całym świecie.
- „W Kopenhadze naprawdę dużo się dzieje”, mówi Anéh Christian Hajdu, szef Działu Komunikacji w Wonderful Copenhagen, i dodaje „Uświadomiłem
to sobie w ostatnim czasie, kiedy w ciągu kilku dni odwiedziło nas
kilkuset podróżujących blogerów z całego świata. Natychmiast zakochali
się w zrelaksowanym kopenhaskim stylu życia i przyjaznej gościnności,
choć był to deszczowy listopad. Byli pełni uznania, że jesteśmy tak
przyjaźni, otwarci i gościnni. Wielu z nich stwierdziło, że w kolejnym
wcieleniu chcieliby być mieszkańcami Kopenhagi!“.
Nagrody
European Consumers Choice Awards przyznawane są co rok w wielu
ustalanych przez tę organizację kategoriach, w ramach których głosują
konsumenci. W tym roku Kopenhaga otrzymała 25% głosów – 4 punkty
procentowe więcej niż Barcelona. Kopenhaga była jedynym nominowanym
skandynawskim miastem i utrzymała przewagę przez cały miesiąc
głosowania.
Nagroda zostanie wręczona Wonderful Copenhagen w Kopenhadze w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
European
Consumers Choice jest stosunkowo młodą organizacją, która co rok
organizuje głosowanie mające na celu wyłonienie najlepszych europejskich
firm w oparciu o, między innymi, design i innowacje. W ubiegłym roku
wprowadzono nową, niezależną kategorię: „Cel podróży roku w Europie“.
Oprócz
przyznanej nagrody, przez najbliższy rok Kopenhaga będzie mieć własną
stronę w serwisie internetowym European Consumers Choice. Jest to
witryna internetowa, którą odwiedza 50 000 osób miesięcznie.
ostatnia zmiana: 2011-03-02