Kopenhaga uznana za najlepszy cel podróży 2011 roku

Kopenhaga została uznana przez organizację European Consumers Choice za najlepszy cel podróży w 2011 r. i wyprzedziła w tej kategorii Barcelonę, Rzym i Madryt.

- „Aktualnie Kopenhaga jest jednym z najciekawszych europejskich miast. Staramy się nominować dziesięć miast, w których naszym zdaniem dzieje się najwięcej. Jesteśmy przekonani, że tak właśnie jest w przypadku Kopenhagi“, mówi prezes European Consumers Choice, Maximilien Lejeune, uzasadniając przyznanie miastu tego tytułu.

Przez ostatnie lata Kopenhaga rozwinęła i zmodernizowała się na wielu obszarach. Otwarto liczne nowe hotele, centrum kongresowe, na lotnisku terminal do obsługi tanich linii lotniczych, a w najbliższych latach znacznie rozbudowane zostanie metro i port. W mieście odbyło się także wiele dużych imprez międzynarodowych, które były szeroko relacjonowane przez media na całym świecie.

- „W Kopenhadze naprawdę dużo się dzieje”, mówi Anéh Christian Hajdu, szef Działu Komunikacji w Wonderful Copenhagen, i dodaje „Uświadomiłem to sobie w ostatnim czasie, kiedy w ciągu kilku dni odwiedziło nas kilkuset podróżujących blogerów z całego świata. Natychmiast zakochali się w zrelaksowanym kopenhaskim stylu życia i przyjaznej gościnności, choć był to deszczowy listopad. Byli pełni uznania, że jesteśmy tak przyjaźni, otwarci i gościnni. Wielu z nich stwierdziło, że w kolejnym wcieleniu chcieliby być mieszkańcami Kopenhagi!“.

Nagrody European Consumers Choice Awards przyznawane są co rok w wielu ustalanych przez tę organizację kategoriach, w ramach których głosują konsumenci. W tym roku Kopenhaga otrzymała 25% głosów – 4 punkty procentowe więcej niż Barcelona. Kopenhaga była jedynym nominowanym skandynawskim miastem i utrzymała przewagę przez cały miesiąc głosowania.

Nagroda zostanie wręczona Wonderful Copenhagen w Kopenhadze w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

European Consumers Choice jest stosunkowo młodą organizacją, która co rok organizuje głosowanie mające na celu wyłonienie najlepszych europejskich firm w oparciu o, między innymi, design i innowacje. W ubiegłym roku wprowadzono nową, niezależną kategorię: „Cel podróży roku w Europie“.

Oprócz przyznanej nagrody, przez najbliższy rok Kopenhaga będzie mieć własną stronę w serwisie internetowym European Consumers Choice. Jest to witryna internetowa, którą odwiedza 50 000 osób miesięcznie.

ostatnia zmiana: 2011-03-02
Komentarze
Polityka Prywatności