Kraków przyciąga turystów

W Krakowie znów rozpoczyna się turystyczny boom. Pod koniec 2010 r. liczba osób odwiedzających miasto skoczyła do rekordowego poziomu 8,1 mln. To wynik lepszy niż w roku 2007, sprzed kryzysu, kiedy przyjezdnych pod Wawelem było 8 milionów. Dobry wynik Kraków zawdzięcza głównie turystom krajowym i jednodniowym wycieczkom.

Miasto jednak musi się postarać przyciągnąć więcej cudzoziemców i zatrzymać ich na nocleg. Ich liczba utrzymuje się na stałym poziomie ok. 2 mln rocznie. Urzędnicy szykują atrakcje, które mają promować Kraków i pomóc w jego zwiedzaniu. W internecie będzie można m.in. iść na wirtualny spacer po mieście.

Patrząc na wynik z 2010 r., eksperci twierdzą, że obecny rok  może przynieść skok w liczbie turystów.
- Mamy tendencję wzrostową, choć miniony rok był trudny dla turystyki. Była katastrofa w Smoleńsku, chmura wulkanicznego pyłu i powodzie - wymienia Paweł Mierniczak, dyrektor Małopolskiej Organizacji Turystycznej. - Liczba turystów powinna teraz rosnąć, szczególnie że ogłoszono beatyfikację Jana Pawła II. Ludzie będą pielgrzymować do miejsc z nim związanych.

Kraków ma też i inne, nowe magnesy na turystę. Pod koniec minionego roku otwarto muzeum w Sukiennicach i podziemia Rynku. Zaczęła działać też fabryka Schindlera. - Te miejsca jeszcze nie mogły przyciągać turystów w minionym roku. Teraz to się zmieni - przewiduje dyrektor MOT.

Do tego dojdą imprezy związane z prezydencją Polski w Unii, a w maju ma zostać otworzone nowe Muzeum Armii Krajowej.

Z kolei urzędnicy miejscy pracują nad unowocześnieniem oferty turystycznej. Jeszcze przed sezonem ma być gotowa specjalna aplikacja na telefony komórkowe. Kiedy turysta zrobi aparatem w komórce zdjęcie zabytku, program komputerowy prześle mu jego opis. - Pracujemy nad poszerzaniem oferty, wykorzystując nowinki techniczne. Nie chcemy odstawać od europejskich metropolii - mówi Filip Szatanik, wicedyrektor Wydziału Informacji Urzędu Miasta.

Tymczasem miasto już wyłoniło wykonawcę, który stworzy tzw. wirtualny spacer po mieście. Będzie to 750 panoram różnych atrakcyjnych miejsc, które będziemy oglądać w sieci. Koszt wykonania spaceru to 220 tys. zł. Ma zachęcać turystów do pakowania walizek i przyjeżdżania pod Wawel.

Źródło: ttg.com.pl

ostatnia zmiana: 2011-11-11
Komentarze
Polityka Prywatności