Jak informuje Urząd Marszałkowski w Olsztynie, organizatorzy światowego plebiscytu na 7 Nowych Cudów Natury wyróżnili działania polskiego finalisty - "Mazury Cud Natury" - za najbardziej twórcze wykorzystanie mediów w promocji kandydatury.
Fundacja "New7Wonders" na głównej stronie internetowego plebiscytu podkreśliła, że twórcze podejście, jakie pokazały Mazury, jest szczególnie istotne w przypadku mniej rozpoznawalnych w świecie kandydatur. Pozwala im bowiem szerzej zaistnieć w świadomości wszystkich osób śledzących zmagania w konkursie na 7 Nowych Cudów Natury.
Jak zauważyli organizatorzy plebiscytu, kraje takie jak Polska, z powodu "żelaznej kurtyny", przez wiele lat były nieobecne na rynkach światowej turystyki i gospodarki. Nie mogły więc pokazywać swojego piękna. Teraz nadrabiają to dzięki kreatywnemu wykorzystaniu mediów w promowaniu swoich kandydatur.
Jako przykład takich działań szwajcarska fundacja podaje uruchomienie w ostatnim czasie specjalnej platformy internetowej MazuryCudNatury.TV. Są tam prezentowane wypowiedzi znanych osób ze świata kultury, nauki, rozrywki i polityki z przewodniczącym Parlamentu Europejskiego Jerzym Buzkiem na czele. Pomysłodawcą i realizatorem projektu "Znani oddają głos na Mazury", na zlecenie Województwa Warmińsko-Mazurskiego, jest Agencja Promocji Miast i Regionów.
Już wcześniej fundacja chwaliła Komitet Wspierający Mazury za
cykl animacji ukazujących region, promocję Mazur wśród polskich i
amerykańskich żołnierzy w Kosowie, wykorzystanie piękna mazurskiej
przyrody w polskiej prezentacji podczas światowej wystawy Expo 2010 w
Chinach.(PAP)
Foto: www.mazurycudnatury.pl