Powstający serwis internetowy Land of Poland umożliwić ma zaplanowanie podróży po Polsce. Twórcy porównują go do sklepu internetowego, w którym produktami są atrakcje turystyczne.
Turysta-internauta wybierając miejsca, które chce zobaczyć, będzie umieszczać je w swoim plecaku (podobnie do sklepowego koszyka). Po dokonaniu wyboru i podaniu preferencji podróży specjalny algorytm wygenerować ma spersonalizowany przewodnik podróży. Internauta będzie mógł go wydrukować i zabrać ze sobą w trasę.
Cechą wyróżniającą Land of Poland ma być usługa lokalnego przewodnika (tzw. localesa), w której przewodnik internauty zostanie uzupełniony o dodatkowe informacje – co warto jeszcze zobaczyć, gdzie dobrze zjeść, jaki nocleg wybrać itp.
Tylko rodzimy opiekun turysty pozwala na prawdziwe poznanie okolic i zwyczajów. Za swoją wiedzę lokalni przewodnicy będą oczywiście wynagradzani. Dla najaktywniejszych zostaną również przygotowane turystyczne nagrody w ramach przewidzianego programu lojalnościowego – informuje Bartłomiej Rak, właściciel firmy Emineo, jeden z pomysłodawców serwisu.
Serwis Land of Poland skierowany będzie więc do dwóch grup odbiorców: turystów poszukujących informacji w internecie oraz osób, które dysponują wiedzą w zakresie polskich atrakcji turystycznych.
Tworzenie serwisu Land of Poland finansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Start projektu Land of Poland przewidziany jest na drugi kwartał 2011 roku. W pierwszych miesiącach działalności serwis dostępny będzie w języku polskim, w późniejszym okresie przetłumaczony zostanie na sześć innych języków europejskich.
Źródło: dziennikturystyczny.pl