Wydarzenia sportowe ważnym impulsem dla niemieckiej turystyki przyjazdowej

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które odbyły się w czerwcu zapewniły ponadprzeciętną ilość turystów we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach.

Wydarzenia sportowe jak UEFA EURO 2024, stwarzają dodatkowe okazje do podróżowania, a tym samym wzmacniają niemiecką turystykę przyjazdową. Potwierdzają to najnowsze dane Federalnego Urzędu Statystycznego oraz badania zlecone przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT).

Liczba noclegów z zagranicy w hotelach i pensjonatach z co najmniej dziesięcioma łóżkami wyniosła w lipcu 10,7 mln i była o 4,5% wyższa niż w roku poprzednim. Łącznie turystyka przyjazdowa w okresie od stycznia do lipca 2024 roku wzrosła o 6,6% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, do 48,2 miliona noclegów. Ożywienie w porównaniu do 2019 roku sięga 94,9%.

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które odbyły się w czerwcu zapewniły ponadprzeciętna ilość turystów we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach. Również jedenaście meczów w rundzie pucharowej przyciągnęło dodatkowych gości. Według analiz MKG Consulting, w lipcu 2024 r. obłożenie hoteli w Niemczech wyniosło 71,6%. Oznacza to wzrost o 2,3 punktów procentowych w porównaniu z lipcem 2023 r. Przy średniej cenie 108,80 EUR za pokój na jedną noc, średnie przychody były o 9,7% wyższe niż w roku poprzednim. W hotelach wyższych kategorii obłożenie było znacznie wyższe niż w segmencie ekonomicznym.

- UEFA EURO 2024 było sukcesem pod względem sportowym, społecznym i gospodarczym i odegrało kluczową rolę w pozycjonowaniu Niemiec jako tolerancyjnego, różnorodnego i gościnnego celu podróży”. Według panelu ekspertów branży turystycznej DZT, około jedna czwarta międzynarodowych organizatorów turystyki prowadzących działalność w Niemczech dodała nowe oferty do swoich programów specjalnie na Mistrzostwa Europy. 35% z nich stwierdziło, że popyt był wysoki lub bardzo wysoki. Oczekiwania kibiców zostały więc spełnione: według badania przeprowadzonego przez Nielsen Sports, 97% zagranicznych posiadaczy biletów stwierdziło, że wróci do Niemiec, a 79% poleciłoby podróż do miasta, w którym uczestniczyli w meczu – wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.

Według Nielsen Sports, wiodącego na świecie dostawcy danych o publiczności i fanach wydarzeń sportowych, 44% posiadaczy biletów na UEFA EURO 2024 pochodziło z zagranicy. Badanie potwierdza również pozytywny efekt ekonomiczny: w sumie Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wygenerowały bezpośrednie, pośrednie i inicjowane efekty o łącznej wartości 7,44 miliarda euro, podczas gdy wartość reklamowa wynikająca z widoczności w mediach na całym świecie szacowana jest na 571 milionów euro.


JEN/mat.pras.


opublikowano: 2024-10-15
Komentarze
Polityka Prywatności