Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które odbyły się w czerwcu zapewniły ponadprzeciętną ilość turystów we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach.
Wydarzenia
sportowe jak UEFA EURO 2024, stwarzają dodatkowe okazje do
podróżowania, a tym samym wzmacniają niemiecką turystykę
przyjazdową. Potwierdzają to najnowsze dane Federalnego Urzędu
Statystycznego oraz badania zlecone przez Niemiecką Centralę
Turystyki (DZT).
Liczba noclegów z zagranicy w hotelach
i pensjonatach z co najmniej dziesięcioma łóżkami wyniosła w
lipcu 10,7 mln i była o 4,5% wyższa niż w roku poprzednim. Łącznie
turystyka przyjazdowa w okresie od stycznia do lipca 2024 roku
wzrosła o 6,6% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego,
do 48,2 miliona noclegów. Ożywienie w porównaniu do 2019 roku
sięga 94,9%.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które
odbyły się w czerwcu zapewniły ponadprzeciętna ilość turystów
we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach. Również jedenaście
meczów w rundzie pucharowej przyciągnęło dodatkowych gości.
Według analiz MKG Consulting, w lipcu 2024 r. obłożenie hoteli w
Niemczech wyniosło 71,6%. Oznacza to wzrost o 2,3 punktów
procentowych w porównaniu z lipcem 2023 r. Przy średniej cenie
108,80 EUR za pokój na jedną noc, średnie przychody były o 9,7%
wyższe niż w roku poprzednim. W hotelach wyższych kategorii
obłożenie było znacznie wyższe niż w segmencie ekonomicznym.
-
UEFA EURO 2024 było sukcesem pod względem sportowym, społecznym i
gospodarczym i odegrało kluczową rolę w pozycjonowaniu Niemiec
jako tolerancyjnego, różnorodnego i gościnnego celu podróży”.
Według panelu ekspertów branży turystycznej DZT, około jedna
czwarta międzynarodowych organizatorów turystyki prowadzących
działalność w Niemczech dodała nowe oferty do swoich programów
specjalnie na Mistrzostwa Europy. 35% z nich stwierdziło, że popyt
był wysoki lub bardzo wysoki. Oczekiwania kibiców zostały więc
spełnione: według badania przeprowadzonego przez Nielsen Sports,
97% zagranicznych posiadaczy biletów stwierdziło, że wróci do
Niemiec, a 79% poleciłoby podróż do miasta, w którym
uczestniczyli w meczu – wyjaśnia Petra Hedorfer, prezes zarządu
DZT.
Według Nielsen Sports, wiodącego na świecie
dostawcy danych o publiczności i fanach wydarzeń sportowych, 44%
posiadaczy biletów na UEFA EURO 2024 pochodziło z zagranicy.
Badanie potwierdza również pozytywny efekt ekonomiczny: w sumie
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wygenerowały bezpośrednie,
pośrednie i inicjowane efekty o łącznej wartości 7,44 miliarda
euro, podczas gdy wartość reklamowa wynikająca z widoczności w
mediach na całym świecie szacowana jest na 571 milionów euro.
JEN/mat.pras.