Dubaj dąży do podwojenia liczby tursytów odwiedzających ich kraj do 2020 roku. Ma ona wzrosnąć z 10 do 20 mln podróżnych. Liczba polskich turystów ma zwiększać się rocznie o 20 procent.
Dubaj cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów z całego świata. Miliony osób przyjeżdża tu zobaczyć wyjatkowe hotele i zadziwiające wszystkich niezwykłe atrakcje, które realizowane są z wielkim rozmachem.
20 mln turystów na Expo 2020
W 2013 r. władze Dubaju wytyczyły cel do 2020 roku. Jest nim podwojenie liczby turystów odwiedzających emirat z 10 do 20 mln turystów. 2020 to dla Dubaju rok szczególny, kiedy odbędzie się tu Światowa Wystawa Expo 2020. Do tego czasu w Dubaju realizowane będą wielkie projekty inwestycyjne. Rozwijana będzie infrastruktura komunikacyjna, hotelowa, gastronomiczna, a także sieć atrakcji turystycznych, której zadaniem będzie przyciągnięcie do emiratu milionów, nowych turystów.
Po oparciu podstaw turystyki Dubaju o gości z Bliskiego Wschodu, Indii, Stanów Zjednoczonych, Chin oraz Europy Zachodniej przyszedł czas na pozyskanie w szerszym zakresie podróżnych z kolejnych destynacji m.in. z Europy Środkowo-Wschodniej.
Wyjątkowe atrakcje turystyczne
Do istniejących atrakcji turystycznych takich jak: wyspy palmowe, hotele Burj Al Arab, czy Atlantis The Palm, najwyższy wieżowiec świata Burj Khalifa, 100 centrów handlowych z Dubai Mall, największym tego typu obiektem na świecie, Podwodnym ZOO i Akwarium, Delfinarium, ogromnymi i niezwykłymi parkami wodnymi: Yes Waterworld i Ice Land, parkami tematycznymi: Świat Ferrari oraz Legoland dołączą w tym roku dwa nowe parki tematyczne: Dubai Crocodile i Dubai Safari. Inwestorzy liczą na zwrot kosztów inwestycji i godziwy zysk, a to wymaga dynamicznego zwiększenia liczby turystów korzystających z szybko rozwijającej się infrastruktury turystycznej.
Tempo rozwoju infrastruktury turystycznej w Dubaju najlepiej obrazuje przyrost liczby hoteli i turystów. W 1996 r. emirat odwiedziło 1,9 mln gości, którzy mieli do dyspozycji 296 hoteli. W 2016 r. liczba hoteli wzrosła do 681. Ilość turystów osiągnęła poziom 15 mln, dzięki czemu Dubaj stał się czwartym, najczęściej odwiedzanym miastem świata.
Czas na Polskę
Ważne miejsce w strategii Dubaju w zakresie pozyskiwania nowych turystów ma Europa Centralna w tym Polska, kraj o dużej liczbie ludności. Ponadto postrzegani jesteśmy jako dynamicznie rozwijający się kraj i szósta gospodarka w Europie. Branża turystyczna z Dubaju jest świadoma tego, że w Polsce dynamicznie rozwija się turystyka wyjazdowa co stwarza doskonałą perspektywę do długofalowej współpracy. W 2015 r. Dubaj odwiedziło 50 tys. Polaków. W ciągu kolejnego roku osiągnięto 10 % przyrost turystów z Polski, a ich liczba osiągnęła poziom 55 tys. osób.
Jednym z prekursorów w naszym kraju wyjazdów turystycznych do Dubaju było biuro podróży Best Reisen Group. W jego ofercie od lat jest bogaty wybór zarówno wyjazdów pobytowych do tego emiratu, jak również pobytów w Dubaju łączonych z wypoczynkiem na egzotycznych wyspach. W tym zakresie Best Reisen od lat współpracuje z dubajskim przewoźnikiem lotniczym Emirates.
Obecnie dużą zasługę w zakresie zwiększenia liczby turystów udających się na wypoczynek do Dubaju ma Wizz Air, który w listopadzie ubr. otworzył bezpośrednie połączenie lotnicze z Katowic. Wcześniej połączenia lotnicze z Polski utrzymywała już linia lotnicza Emirates ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Skazani na sukces
Plany aktywizacji turystyki wyjazdowej do Dubaju na ten rok są bardzo ambitne.
– W roku 2017 zamierzamy zwiększyć liczbę turystów z Polski o 20 procent – mówi Nader Albastaki, menedżer do spraw międzynarodowych operacji partnerskich w DCTCM. Dubaj nie chce być postrzegany wyłącznie jako miejsce drogiego i luksusowego wypoczynku. Chce pozyskać również mniej zamożnych klientów w tym rodziny z dziećmi. Z myślą o nich działa w Dubaju wiele niskokosztowych, trzygwiazdkowych hoteli, w których cena za nocleg jest porównywalna z ceną w hotelu o podobnym standardzie w Polsce.
Oferta rozszerzenia wyjazdów turystycznych do Dubaju jest niezwykle atrakcyjna. Ponadto pojawia się na polskim rynku w stosunkowo dogodnym momencie, gdy tradycyjne kierunki turystyki masowej jak Tunezja, Egipt i Turcja, ze względów bezpieczeństwa straciły w minionych latach na zaufaniu klientów biur podróży. W sytuacji możliwości obniżenia kosztów wakacji w Dubaju w oparciu o przeloty niskokosztowymi liniami lotniczymi i noclegi w hotelach budżetowych, program umasowienia turystyki do tego emiratu skazany jest na sukces.
dodane przez JEN