Sun & Fun - rekordowa sprzedaż w 2023 roku

Sun & Fun

Największe wzrosty sprzedaży odnotowano w stosunku do Dżerby i Tunezji Kontynentalnej.

Rok 2023 był wyjątkowo dobry dla biura podróży Sun & Fun.

- Obsłużyliśmy blisko 90 tys. turystów. Odnotowaliśmy 28% wzrost liczby klientów. Przychody wzrosły o 36,7%. Największe wzrosty sprzedaży w stosunku do 2022 r. odnotowaliśmy na takich kierunkach jak: Egipt - 36,5%, Tunezja 2 32%, następnie Turcja i Cypr Północny - mówi Magda Plutecka, PR & Marketing Manager Sun & Fun.

Polacy wracają do Tunezji

W sezonie letnim po raz pierwszy Tunezja wyprzedziła Egipt. Najbardziej topowym miejscem wypoczynku okazała się tunezyjska wyspa Dżerba. Wzrost sprzedaży do roku na tym kierunku był na poziomie 44% w odniesieniu do roku poprzedniego - dodaje Magda Plutecka.

Tak znakomita sprzedaż oferty na Dżerbie i w Tunezji kontynentalnej wynikała z kilku powodów. Pomimo że ceny wyjazdów wzrosły na wszystkich kierunkach to w przypadku Tunezji były one stosunkowo niewielkie w porównaniu do cen w innych krajach. W związku z tym wypoczynek w Tunezji okazał się najbardziej atrakcyjny cenowo.

Kraj ten jest ulubionym kierunkiem polskiej klasy średniej. Tunezja kusi turystów pięknymi piaszczystymi plażami, dobrymi hotelami, rozbudowaną infrastruktura turystyczną, smacznym jedzeniem i znakomitą słoneczną pogodą. Polacy wybierają wypoczynek w tym kraju również ze względu na stosunkowo krótką podróż, która trwa zaledwie 3 godziny.

Zauważalne trendy

Średnia długość wypoczynku klientów Sun & Fun to 8,3 dnia. Na kluczowych kierunkach (Tunezja, Egipt, Turcja) istniała możliwość wykupienia pobytu na 7, 10, 11, 14 dni. Średnia cena rezerwacji przypadająca na jednego klienta w ubr. w S & F wynosiła 3572 zł i była wyższa o 13%. W większości przypadków z oferty wyjazdowej korzystały rodziny z dziećmi. Średnio rezerwacje obejmowały 2,6 osoby, a średnia ich wartość wynosiła 9300 zł (wzrost o 14%).

Cypr Północny

Sun & Fun długo szukał kierunku turystycznego dedykowanego dla bogatszych klientów. Istnieje bowiem grupa klientów, którzy są skłonni zapłacić więcej za wakacyjne podróże. Takim kierunkiem okazał się Cypr Północny. Podróż do kurortów w tym kraju realizowana jest lotem do Larnaki i dalej transferem autokarowym do wybranych hoteli.

Jest to produkt premium. Cypr Północny kusi turystów pięknymi, piaszczystymi plażami i bardzo dobrymi hotelami. Jest to kierunek jeszcze mało skomercjalizowany, gdzie duża część terenów jest wciąż dziewicza. Z reguły są tam hotele pięciogwiazdkowe, mające rozbudowaną infrastrukturę sportową oraz dla dzieci. Jest to produkt przeznaczony dla klientów wymagających, którzy lubią mieć zagospodarowany czas wolny. Atutem tego kierunek jest również krótki czas podróży samolotem trwający zaledwie 3 godziny.

Własne hotele na greckiej wyspie Samos

Kolejnym kierunkiem, którego sprzedaż okazała się sukcesem, była grecka wyspa Samos. Jest ona inna niż większość wysp w tym kraju. Jest ona czysta, zielona i w znacznej części jeszcze dziewicza. Jest tu tylko 8 hoteli all inclusive, z czego 7 jest na wyłączność Sun & Fun co oznacza, że pobytu w nich nie można wykupić w innych polskich biurach. Sun & Fun ma tu także dwa własne hotele, które cieszą się powodzeniem wśród polskich turystów.


Jerzy Niemociński


opublikowano: 2024-03-11
Komentarze
Polityka Prywatności