Stena Nordica znów będzie pływać pomiędzy Gdynią a Karlskroną

Pod koniec października br. statek Stena Nordica wraca na linię promową Stena Line między Polską, a Szwecją, położoną w południowej Szwecji.

Stena Nordica zastąpi statek Stena Baltica, jednostkę bardziej ukierunkowana na fracht. Dzięki tej zmianie Stena Line zaoferuje na linii pomiędzy Gdynią, a położoną w południowej Szwecji - Kralskroną szerszy wybór usług zarówno pasażerskich, jak i frachtowych.

Jednostka ta będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdym kierunku i przewozić ładunki, samochody osobowe oraz pasażerów.

Obecnie na linii Gdynia-Karlskrona kursują 3 promy, w tym dwie bliźniacze jednostki o szerokiej ofercie dla pasażerów: Stena Vision i Stena Spirit oraz ropax Stena Baltica, nastawiony bardziej na transport frachtu. Pod koniec października 2020 roku Stena Nordica powróci na trasę i zastąpi Stena Baltica.

- Żegnamy Stena Baltica i witamy z powrotem Stena Nordica. Ten prom pływał już wcześniej na linii Gdynia-Karlskrona i jest najlepszym uzupełnieniem dla pozostałych statków w naszej flocie, czyli Stena Vision i Stena Spirit. Dzięki tej zmianie będziemy w stanie zapewnić bardziej zunifikowany serwis, zarówno dla pasażerów jak i klientów frachtowych. – mówi dyrektor linii Gdynia-Karlskrona, Marek Kiersnowski.

Stena Nordica to wygodny i nowocześnie wyposażony prom typu ropax przewożący ładunki, samochody osobowe i pasażerów. Ma 170 metrów długości i może zabrać jednocześnie około 450 pasażerów i 100 ciężarówek lub 300 samochodów osobowych. Będzie pływać regularnie na trasie promowej Gdynia-Karlskrona, a podróż w jedną stronę trwa przeciętnie 10,5 godziny. Oferta pokładowa jest znacznie szersza niż na Stena Baltica i obejmuje restaurację oraz bar z widokiem na morze, sklep, pokój zabaw dla dzieci, większy wybór kabin oraz fotele lotnicze. Ma również dwukrotnie większą pojemność pasażerską, co oznacza większy wybór godzin i dat odpłynięć z Gdyni i Karlskrony dla pasażerów.

Statek Stena Nordica już wcześniej pływał na trasie Gdynia-Karlskrona, w tym stale w latach 2004-2008. W 2018 roku wrócił na linię, ale w ciągu ostatniego roku ten nowoczesny i wszechstronny statek asystował na innych trasach Stena Line, na Morzu Irlandzkim i Morzu Północnym.

JEN/mat.pras.


opublikowano: 2020-10-14
Komentarze
Polityka Prywatności