Dystans społeczny, specjalne urządzenia rozpylające płyn dezynfekcyjny, system wentylacyjny ze świeżym morskim powietrzem to środki do zapewnienia klientów o bezpieczeństwie podróży promem, gdy kraje ponownie otwierają swoje granice.
Promy
Stena Line odegrały istotną role podczas ostatnich miesięcy
pandemii, utrzymując dostawy żywności, leków i sprzętu w całej
Europie. Teraz Stena Line otrzymuje coraz więcej rezerwacji
pasażerskich, co świadczy o oczekiwaniu turystów na możliwość
podróżowania tego lata. Gdy morskie korytarze otwierają się na
podróże turystyczne, Stena Line wprowadza nowe, szeroko zakrojone
środki bezpieczeństwa. Mają one na celu zwalczanie
rozprzestrzeniania się COVID-19 oraz zapewnienie wszystkim jak
najbezpieczniejszej i bezproblemowej podróży.
W
trosce o bezpieczeństwo pasażera
Zachowanie
dystansu społecznego – podróż promem jest jedyną formą
transportu publicznego, w której pasażerowie mogą w łatwy sposób
zachować dystans społeczny – umożliwia to ogromna przestrzeń
statku, wiele pokładów, a także duża liczba oddzielnych kabin.
Dodatkowo Stena Line systematycznie przeprowadza ocenę ryzyka dla
każdego rejsu, w celu dopasowania i ograniczania liczby pasażerów,
tak by zapewnić wszystkim odpowiednią przestrzeń na statku.
- Świeże,
morskie powietrze – wykorzystywane jest w obiegu systemu
wentylacji i filtracji powietrza na wszystkich promach Stena Line.
-
Nowe
urządzenia do rozpylania płynu dezynfekcyjnego – są używane do
odkażania części wspólnych, kabin na promach, a także do
rutynowych procedur czyszczenia na całym statku.
-
Prom to jedyny środek transportu, w którym pasażerowie mogą
zachować dystans społeczny, nic więc dziwnego, że obserwujemy
teraz wzrost liczby rezerwacji w związku z powszechnym znoszeniem
ograniczeń. Uważamy, że teraz, gdy wracają międzynarodowe
podróże, nadszedł czas, aby poinformować o naszych środkach
bezpieczeństwa przeciw COVID-19 a także upewnić naszych klientów,
że obecnie to promy zapewniają najbezpieczniejszą podróż.
Bezpieczeństwo naszych pasażerów i załogi jest zawsze najwyższym
priorytetem dla Stena Line. – mówi Niclas Mårtensson, dyrektor
zarządzający Stena Line.
Środki
bezpieczeństwa wprowadzone na promach Stena Line
Przed
podróżą:
- Klienci
otrzymują informacje o zaleceniach higienicznych w oparciu o
wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia
-
W
komunikacji z pasażerami przypomina się zasady higieny i
konieczność zachowania dystansu społecznego
-
Klientom
zaleca się, aby nie podróżowali, jeśli czują się chorzy oraz
aby postępowali zgodnie z krajowymi zaleceniami zdrowotnymi, a
także ograniczeniami dotyczącymi podróżowania.
Na
terminalu
- Zwiększona
liczba punktów mycia i dezynfekcji rąk
-
Wprowadzono
specjalne harmonogramy czyszczenia, w tym zwiększoną częstotliwość czyszczenia
zapobiegawczego tzw. hotspotów - miejsc szczególnie często
dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony
-
Preferowana
jest płatność kartą zbliżeniową
-
Punkty
sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z
pleksiglasu
Wchodzenie
na statek i schodzenie na ląd
- Do
zachowania dystansu społecznego zachęcają oznaczenia na podłogach
oraz komunikaty głosowe podawane przez system nagłośnienia
-
Etapowa
odprawa jest praktykowana tam, gdzie to konieczne, tak aby uniknąć
tłoku i utrzymać dystans społeczny
Na
pokładzie
- Dla
wszystkich statków i każdego rejsu opracowuje się indywidualną
ocenę ryzyka, co pozwala na dostosowanie pojemności pasażerskiej
tak, aby umożliwić zachowanie dystansu społecznego
-
Zwiększono
liczbę punktów mycia i dezynfekcji rąk w miejscach publicznych na
pokładzie, a pasażerom przypomina się o zasadach higieny poprzez
komunikaty głosowe na pokładzie oraz plakaty i informacje na
wyświetlaczach.
-
Zwiększona
częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji tzw.
hotspotów - miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak
klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony. Są one dezynfekowane po
każdym rejsie oraz co najmniej trzy razy dziennie podczas rejsu.
-
Dostępność
kabin jednoosobowych dla pasażerów oraz kierowców frachtowych, jak
również większych kabin dla osób czy rodzin podróżujących
wspólnie.
-
Restauracje
zostały dostosowane do wymogów zapewnienia maksymalnej higieny
serwowania potraw i utrzymania dystansu społecznego. Zrezygnowano z
samoobsługi, a jedzenie serwowane jest na talerzach, zabezpieczone
folią lub pokrywką, lub w pojemnikach na wynos.
-
Preferowana
jest płatność kartą zbliżeniowo.
-
Punkty
informacji, sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone
osłonami z pleksiglasu.
-
Wybrane
strefy, np. SPA, pokoje zabaw dla dzieci, dyskoteki zostały
zamknięte.
-
Systemy
wentylacyjne wykorzystują 100 proc. świeżego powietrza, bez
recyrkulacji.
-
Personel
jest przeszkolony i wyposażony w odpowiedni sprzęt ochrony
osobistej, aby zminimalizować ryzyko infekcji.
-
Przeprowadzana
jest kontrola zdrowotna wszystkich członków załogi przed wejściem
na statek. Podczas przebywania na pokładzie załoga dokonuje
samokontroli, a wszelkie objawy prowadzą do izolacji i zejścia z
pokładu członka załogi zgodnie z procedurami armatora.
JEN/mat.pras.