DZT otrzymała to wyróżnienie już po raz trzeci z rzędu.
Dzięki cyfrowym rozwiązaniom
dla średnich i małych przedsiębiorstw oraz globalnym rozwiązaniom
marketingowym, Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) po raz kolejny
przekonała do siebie najwyższej klasy jury w konkursie
innowacyjności TOP 100. W ten sposób, organizacja już po raz
trzeci z rzędu została uhonorowana tytułem championa
innowacyjności.
- Dzięki wysokiej pozycji
w poprzednich edycjach konkursu TOP 100 pokazaliśmy, że jesteśmy
nie tylko pionierami we wdrażaniu nowości technologicznych, ale
także nie ustajemy w działaniach na rzecz zrównoważonych podróży.
Istotnymi elementami naszej strategii jest wczesne rozpoznawanie
trendów, badanie ich praktycznego zastosowania, szybkie wdrażanie i
dzielenie się doświadczeniami z partnerami, przeważnie z sektora
średnich przedsiębiorstw – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu
DZT.
Jednym z projektów, którym
firma przekonała jury jest Data Dash Board „Inbound Travel Trends
Germany”. Obszar Business Intelligence umożliwia partnerom
aktualny dostęp do cyfrowych źródeł danych, które zwykle są
niedostępne dla firm lub są dostępne za bardzo wysoką cenę.
Ponadto DZT zaprezentowała jurorom świat wirtualnej rzeczywistości
związany z „niemieckim krajobrazem naturalnym”.
Wykorzystanie
okularów VR najnowszej generacji, dzięki którym użytkownik
porusza się bez ograniczeń w przestrzeni wirtualnej, pozwala na
zdobycie pierwszych kroków w świecie 3D. Doceniono również
projekt Open Data/Knowledge Graph, umożliwiający rozwój i
rozbudowę aplikacji wspieranych przez sztuczną inteligencję.
Wysoko oceniono też marketing zrównoważonychofert.
Nagroda TOP 100 jest od
1993 roku wyrazem uznania dla sukcesu innowacyjnego w sektorze
średnich przedsiębiorstw. Istotą konkursu jest proces selekcji w
zakresie nauki, przez który muszą przejść uczestnicy. W imieniu
firmy compamedia, która jest organizatorem konkursu, prof. Nikolaus
Franke i jego zespół przeanalizowali ponad 100 wskaźników
innowacyjności w pięciu kategoriach: wyższa kadra menadżerska
promująca innowacje; innowacyjne rozwiązania na rzecz klimatu;
innowacyjność wdrażanych procesów oraz organizacja, orientacja
zewnętrzna/otwarte innowacje oraz sukces innowacji. Jury zwracało
szczególną uwagę na to, jak ważna jest dla firmy innowacyjność,
czy dominuje rutyna i przyzwyczajenia, czy też firma jest w stanie
myśleć kreatywnie i „na nowo” oraz czy jest w stanie
skutecznie wprowadzać te rozwiązania na rynek. Mentorem TOP
100 jest dziennikarz naukowy Ranga Yogeshwar. Partnerami projektu są
Towarzystwo Fraunhofera oraz stowarzyszenie średnich przedsiębiorstw
BVMW.
JEN/mat.pras.