GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy turystyczne w Polsce, zorganizował pierwszy wspólny jarmark turystyczny.
Odbył się on 17 stycznia w restauracji AvanGARda w Warszawie. Dziewięć polskich REP-ów: POLHOTREP, Travelgate, Travelmediate, TravelReps, STR CEE, MICE Expert, , DTL, INTAIR i TAL Aviation zjednoczyło swoje siły w realizacji imprezy promocyjnej. Sponsorami jarmarku byli: HanseMerkur – ubezpieczenia w podróży, biuro promocji emiratu Ras Al Khaimah oraz sieć hoteli SunLife z Mauritiusu.
Jarmark to nowa formuła spotkania z biurami podróży, która zakłada więcej luzu i mniej formalną atmosferę podczas branżowej imprezy promocyjnej. Zaproszenia wysyłane były imiennie tylko do wyselekcjonowanej grupy najbardziej aktywnych pracowników biur podróży. Atrakcjami wieczoru był nie tylko typowo polski poczęstunek z grzańcem na wstępie, dawka wiedzy, ale także wróżby, upominki oraz rozmowy przypominające koncepcją zabawę w gorące krzesła.
Polski rynek przedstawicielstw rozwija się dynamicznie. Jarmark jest przejawem zacieśnienia współpracy pomiędzy członkami GAR, aby lepiej służyć biurom podróży w Polsce i rozwojowi całej wyjazdowej branży turystycznej.
GAR istnieje jako konsorcjum polskich GSA (General Sales Agent) i rep-ów od stycznia 2018 roku. Konsorcjum powstało w celu zacieśnienia współpracy, prowadzenia wspólnej polityki w zakresie realizacji tzw. fam tripów dla biur podróży, kreowania etycznych wzorców i wyeliminowania nieuczciwych praktyk biur podróży wobec zagranicznych partnerów, promowania na świecie polskiego wyjazdowego rynku jako innowacyjnego i godnego inwestowania. Biura zrzeszone w GAR koordynują swoje plany, aby uniknąć spiętrzeń imprez w danym czasie. GAR oferuje współpracę z wiarygodnymi zagranicznymi firmami turystycznymi, pragnącymi realizować usługi turystyczne dla polskich biur podróży. Promocja firm zrzeszonych w GAR generuje wymierne korzyści wszystkim uczestnikom biorącym udział w procesie realizacji imprez wyjazdowych z Polski.
JEN/mat.pras.