100 najpopularniejszych atrakcji turystycznych w Niemczech

Niemiecka Centrala Turystyki opublikowała listę najpopularniejszych atrakcji turystycznych.

Około 15 000 zagranicznych gości z 30 krajów, w okresie od grudnia 2021 do czerwca 2022 wzięło udział w konkursie zorganizowanym na stronie Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) wybierając swoje ulubione atrakcje turystyczne w Niemczech. Aktualny ranking Top 100 jest już dostępny online pod adresem www.germany.travel/top100

Najwięcej zgłoszeń otrzymał zeszłoroczny zwycięzca Miniatur Wunderland Hamburg. Europa-Park Rust również zdołał obronić swoje drugie miejsce. Miejscowość Rothenburg ob der Tauber po raz pierwszy zajęła trzecie miejsce. Na kolejnych pozycjach uplasowały się: zamek Neuschwanstein, park rozrywki Phantasialand w Brühl, Berlin, Park Narodowy Schwarzwald, Muzeum Kryminalne w Rothenburg ob der Tauber, Drezno i Dolina Mozeli.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT: „Ranking atrakcji turystycznych TOP100 prezentuje atrakcje turystyczne, które już od 10 lat cieszą się popularnością w sieci. Udział w tym międzynarodowym konkursie to równocześnie głos oddany na atrakcyjność marki ‘Niemcy – cel podróży’”.

Konkurs organizowany jest od 2012 roku. Odwiedzający stronę www.germany.travel mogą zaznaczyć te atrakcje turystyczne, które uważają za szczególnie godne polecenia. Na tej podstawie DZT opracowuje ranking 100 najlepszych miejsc wartych odwiedzenia. Oprócz ogólnego rankingu wyniki ankiety podzielone są na kategorie: miejsca światowego dziedzictwa UNESCO, miasta, atrakcje miejskie, atrakcje przyrodnicze, parki rozrywki i ogrody zoologiczne, muzea, parki narodowe, regiony, zamki i pałace.

Aktualny ranking TOP 100 na 2022 poniżej


TOP 100 według kategorii

Kategoria „Zabytki UNESCO“:

Miejsce


1

Katedra w Kolonii

2

Wyspa Muzeów w Berlinie

3

Katedra w Spirze (Speyer)

4

Baden-Baden

5

Pałac Sanssouci, Poczdam


Kategoria „Miasta“:

Miejsce


1

Rothenburg ob der Tauber

2

Berlin

3

Drezno

4

Hamburg

5

Monachium


Kategoria „Atrakcje w miastach“:

Miejsce


1

Miniatur Wunderland Hamburg

2

Katedra w Kolonii

3

Mur Berliński

4

Elbphilharmonie Hamburg

5

Zwinger w Dreźnie


Kategoria „Atrakcje przyrodnicze“:

Platz


1

Szlak Romantyczny (Romantische Straße)

2

Ren

3

Jezioro Königssee

4

Zugspitze

5

Jezioro Bodeńskie (Bodensee)


Atrakcje „Parki rozrywki i ogrody zoologiczne“:

Miejsce


1

Europa-Park, Rust

2

Phantasialand, Brühl

3

LEGOLAND Deutschland Resort, Günzburg

4

Heide Park Resort, Soltau

5

Park Przygody Tripsdrill, Tripsdrill


Kategoria „Muzea“:

Miejsce


1

Muzeum Kryminalne w Rothenburg ob der Tauber

2

Wyspa Muzeów w Berlinie

3

Muzeum Mercedes-Benz, Stuttgart

4

Muzeum Techniki, Sinsheim

5

Deutsches Museum, Monachium


Kategoria „Parki narodowe“:

Miejsce


1

PN Schwarzwald

2

PN Berchtesgaden

3

PN Saskiej Szwajcarii (Sächsische Schweiz)

4

PN Eifel

5

PN Harz


Kategoria „Regiony“:

Miejsce


1

Dolina Mozeli

2

Wyspa Rugia

3

Wyspa Mainau

4

Bawaria

5

Wyspa Sylt


Kategoria „Zamki & pałace“:

Miejsce


1

Zamek Neuschwanstein, Hohenschwangau

2

Zamek Eltz

3

Zamek Heidelberg

4

Zamek Hohenzollern, Bisingen

5

Pałac Sanssouci, Poczdam


TOP100 według miejsca

1

Miniaturwunderland Hamburg

2

Europa-Park, Rust

3

Rothenburg ob der Tauber

4

Zamek Neuschwanstein, Hohenschwangau

5

Phantasialand, Brühl

6

Berlin

7

Park Narodowy Schwarzwald

8

Muzeum Kryminalne, Rothenburg ob der Tauber

9

Drezno

10

Dolina Mozeli

11

Zamek Eltz, Wierschem

12

Legoland Deutschland Resort, Günzburg

13

Hamburg

14

Szlak Romantyczny (Romantische Straße)

15

Katedra w Kolonii (UNESCO)

16

Wyspa Rugia

17

Monachium

18

Mur Berliński

19

Heidelberg

20

Ren

21

Trewir

22

Zamek Heidelberg

23

Akwizgran (Aachen)

24

Kolonia

25

Wyspa Muzeów w Berlinie (UNESCO)

26

Bamberg

27

Elbphilharmonie, Hamburg

28

Königsee

29

Park Narodowy Berchtesgaden

30

Park Narodowy Saskiej Szwajcarii (Sächsische Schweiz)

31

Wyspa Mainau

32

Park Narodowy Eifel

33

Quedlinburg

34

Tybinga

35

Zugspitze

36

Heide Park Resort, Soltau

37

Jezioro Bodeńskie

38

Bawaria

39

Oberammergau

40

Park Przyrodniczy Schwarzwald

41

Zwinger, Drezno

42

Brama Brandenburska, Berlin

43

Fryburg Bryzgowijski

44

Norymberga

45

Park Narodowy Harz

46

Rezerwat Biosfery Spreewald (UNESCO)

47

Brema

48

Wyspa Sylt

49

Poczdam

50

Cochem

51

Dinkelsbühl

52

Garmisch-Partenkirchen

53

Lubeka

54

Zamek Hohenzollern, Bisingen

55

Muzeum Mercedes-Benz, Stuttgart

56

Wernigerode

57

Würzburg

58

Chiemsee

59

Kościół Najświętszej Marii Panny (Frauenkirche) w Dreźnie

60

Europa-Rosarium, Sangerhausen

61

Goslar

62

Konstancja

63

Park Narodowy Lasu Bawarskiego (Bayerischer Wald)

64

Ratyzbona (Regensburg)

65

Pałac Linderhof, Ettal

66

Katedra w Spirze (UNESCO)

67

Szlak Romański (Straße der Romanik)

68

Baden-Baden (UNESCO)

69

Brandenburgia

70

Muzeum Katedralne w Moguncji

71

Erlebnispark Tripsdrill, Cleebronn

72

Dom Goethego, Frankfurt nad Menem

73

Hansa-Park, Sierksdorf

74

Marienplatz, Monachium

75

Münster

76

Pałac Sanssouci, Poczdam (UNESCO)

77

Pałac Herrenchiemsee

78

Muzeum Techniki, Sinsheim

79

Porta Nigra, Trewir (UNESCO)

80

Zamek Wartburg, Eisenach (UNESCO)

81

Deutsches Museum, Monachium

82

Park Przyrodniczy Sauerland-Rothaargebirge

83

Szlak 100 Pałaców (100-Schlösser-Route)

84

Most Bastei, Rathen

85

Zamek Reichsburg, Cochem

86

Szlak Baśni Braci Grimm (Deutsche Märchenstraße)

87

Düsseldorf

88

Grünes Gewölbe, Drezno

89

Kolejka Wąskotorowa Gór Harz (Harzer Schmalspurbahn)

90

Wyspa Fehmarn

91

Kilonia

92

Monschau

93

Park Przyrodniczy Lüneburger Heide

94

Nürburgring

95

Pasawa (Passau)

96

Pałac i park Schwerin

97

Kościół pielgrzymkowy "Die Wies", Steingaden (UNESCO)

98

Dzielnica Speicherstadt, Hamburg (UNESCO)

99

Katedra w Akwizgranie (UNESCO)

100

Bayern-Park Freizeitparadies, Reisbach

O DZT
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa izba turystyki Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu, które wspiera ją na mocy uchwały niemieckiego Bundestagu. DZT, wspólnie ze stowarzyszeniami i podmiotami gospodarczymi zajmuje się tworzeniem strategii oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania turystyki niemieckiej.

DZT stosuje trójstronną strategię naprawczą celem przeciwdziałania skutkom pandemii Covid 19:

- zwiększenie świadomości marki i podkreślenie profilu marki Niemiec jako kraju turystycznego
- zarządzanie relacjami i transfer wiedzy praktycznej w celu wspierania małych i średnich
przedsiębiorstw branży turystycznej oraz
- ukierunkowane badania rynku i analiza wpływu koronawirusa jako podstawa dla działań
podejmowanych na podstawie faktów.

DZT koncentruje się na utrzymywaniu dialogu z klientami w czasie kryzysu poprzez marketing antycykliczny, uwzględnianie w komunikacji zmieniających się preferencji, okazywanie empatii i dostarczanie inspiracji.

Główne tematy to zrównoważony rozwój i cyfryzacja

DZT promuje zrównoważoną i zorientowaną na przyszłość turystykę kierując się celami wyznaczonymi przez rząd niemiecki. Priorytetowo traktuje się cyfryzację i zrównoważony rozwój.

Zrównoważony rozwój jest od ponad dekady głównym tematem strategii promocyjnej i działań marketingowych wszystkich działów DZT. Organizacja realizuje strategię opartą na trzech filarach, która łączy zewnętrzny transfer wiedzy i towarzyszące mu podejście do komunikacji z wewnętrzną inicjatywą na rzecz zrównoważonego rozwoju. DZT promując turystykę odpowiedzialną, pozycjonuje Niemcy jako cel podróży oparty na ofertach zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Wybuch pandemii wirusa Covid 19 zintensyfikował zmianę wartości w kierunku większej odpowiedzialności społeczno-ekologicznej w ruchu turystycznym.

DZT koncentruje się na kwestiach cyfryzacji, stymulując wdrażanie technologii immersyjnych (wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości), jak również wykorzystuje w swoich działaniach interfejsy konwersacyjne (np. asystentów głosowych) oraz aplikacje oparte na sztucznej inteligencji (AI) np. chatboty. W celu zapewnienia widoczności ofert turystycznych na platformach wspieranych przez sztuczną inteligencję, DZT koordynuje wspólny projekt „Open Data”.

DZT posiada 25 przedstawicielstw zagranicznych, które zarządzane są z Frankfurtu nad Menem.

Bliższe informacje można znaleźć w naszym internetowym centrum prasowym na stronie www.germany.travel/presse

JEN/mat.pras.


opublikowano: 2022-09-06
Komentarze
Polityka Prywatności