Do końca 2022 r Stena Line wprowadzi drugi 240-metrowy prom klasy E-Flexer, który będzie obsługiwał trasę Gdynia-Karlskrona wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, który rozpocznie kursowanie tego lata.
Stena Line przedstawia drugi z dwóch dużych statków klasy E-Flexer, który zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona. W grudniu 2022 r. nowo wybudowany statek Stena Ebba dołączy do siostrzanej jednostki Stena Estelle, która od sierpnia połączy Polskę z południową Szwecją.
Bliźniacze statki są dwoma największymi jednostkami klasy E-Flexer we flocie Stena Line. Mają one zwiększoną pojemność - o 50% więcej kabin, mogą zabrać o 30% więcej pasażerów i 15% więcej ładunku - w porównaniu z istniejącymi statkami klasy E-Flexer.
– Południowy Bałtyk jest kluczowym regionem dla Stena Line, a nasza trasa Gdynia-Karlskrona stanowi podstawę dla naszego dalszego rozwoju i ekspansji. Stena Ebba, wraz z siostrzanym statkiem Stena Estelle, wyznaczą nowe standardy zarówno w elastyczności i jakości usług a także zadowolenia klientów. Są to największe statki w naszej flocie w klasie E-Flexer. Jesteśmy dumni, że już wkrótce Stena Ebba i Stena Estelle połączą jedne z najbardziej dynamicznych rynków w Europie. – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.
Mając długość 240 metrów, Stena Ebba i Stena Estelle są o 36 metrów dłuższe od pozostałych trzech E-Flexerów - Stena Edda, Stena Embla i Stena Estrid - eksploatowanych przez Stena Line. Dwa nowe E-Flexery mają pojemność frachtową 3600 metrów i zapewniają miejsce dla 1200 osób. Są doskonale wyposażone, aby sprostać coraz większemu zapotrzebowaniu na transport towarów i pasażerów pomiędzy Polską a Szwecją. Podobnie jak wszystkie statki typu E-Flexer, Stena Ebba i Stena Estelle mają zoptymalizowaną konstrukcję kadłuba, śruby napędowej i sterów dla zwiększenia ich wydajności. Są to także jednostki, które w przyszłości mogą być przystosowane do zasilania paliwem alternatywnym.
Dzięki dwóm nowym E-Flexerom, Stena
Line kontynuuje swoją strategię rozwoju na Morzu Bałtyckim, która
w ostatnich latach zaowocowała wprowadzeniem przedłużonych statków
Stena Scandica i Stena Baltica na trasie Nynäshamn-Ventspils
(Szwecja-Łotwa), jak również otwarciem nowego połączenia ze
Szwecji do Finlandii, Nynäshamn-Hanko.
Fakty o Stena Ebba:
Siostrzany statek Stena Estelle
Zostanie wprowadzony na trasę Gdynia-Karlskrona w grudniu 2022 r.
Długość: 240 m
Zanurzenie: 6,4 m
Szerokość: 28 m
Pojemność: 3600 m pojemności frachtowej, 1200 osób, 263 kabin.
JEN/mat.pras.