Wrzesień nowym wakacyjnym lipcem

Aż 3,8 mln Polaków w 2013 roku wybrało wrzesień na wakacje za granicą lub na krótki krajowy wyjazd, to o 150 tysięcy więcej niż w lipcu – wynika z raportu Ministerstwa Sportu i Turystyki. Dla porównania w 2011 roku tylko 1,46 mln rodaków zdecydowało się na wrześniowe wakacje w takiej formie. Głównym powodem rosnącej popularności dziewiątego miesiąca jest atrakcyjniejsza cena biur podróży, a także znacznie mniejszy tłok na plażach czy w kurortach.

Różnice cenowe pomiędzy pierwszymi, a ostatnim miesiącem lata mogą wynosić nawet 30%. W nowym roku szkolnym największy spadek cen możemy zaobserwować również w przypadku biletów lotniczych.

"Średnio wakacje w Polsce kosztują około 1,1-1,2 tys. złotych na osobę, natomiast na wyjazd zagraniczny musimy wydać od 2,2 tys. zł./os.. Liczba osób wyjeżdżających na wakacje z roku na rok systematycznie rośnie o 6-9%. Znaczne różnice cenowe przyczyniają się do zwiększonej fali zainteresowania wrześniem jako najlepszym miesiącem na atrakcyjny wyjazd. Dzięki obniżce cen nie musimy wybierać pomiędzy najpopularniejszymi miejscami takimi jak Chorwacja, Egipt, Grecja, Hiszpania czy Turcja, a możemy za niewiele większe pieniądze pojechać w bardziej egzotyczne miejsca. Choć są one nadal niewielkim ułamkiem całości obieranych kierunków to rośnie popularność takich miejsc jak Indie, Kenia, Tajlandia czy Emiraty Arabskie. - komentuje Artur Sadowski, CEO w platformie spyllo.pl

Biura podróży przyznają, że wzrost liczby klientów, którzy wyjadą na wakacje we wrześniu może w tym roku wzrosnąć nawet o 50% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najczęściej na wakacje w ostatnim miesiącu astronomicznego lata decydują się studenci, którzy ze względu na dłuższy okres wolnego czasu mają większe pole wyboru. Drugą największą grupą są osoby starsze, którym niższa temperatura nie tylko nie przeszkadza, a nawet jest bardziej przez nich pożądana. Jak wynika z badań Holiday Barometer 2014 72% Europejczyków samodzielnie organizuje swój wyjazd korzystając przy tym głównie z internetu (60%). Jeśli natomiast chodzi o czas organizacji wyjazdów, w 71% europejski urlop będzie zorganizowany z wyprzedzeniem czasowym. Na wakacje typu "last minute" skusi się 28% badanych.

"Wielu z nas ze względu na zaporową dla budżetu domowego cenę musi wybrać tańszą ofertę nie zawsze odpowiadającą ich marzeniom. Niezaspokojony głód odkrywcy był jednym z impulsów dzięki, któremu powstała bezpłatna innowacyjna platforma do monitoringu cen spyllo.pl. Jeden z naszych informatyków stworzył skrypt dzięki, któremu był informowany o zmianach cen wybranych ofert wakacyjnych. Pomyśleliśmy, że podobne narzędzie przydałoby się każdemu dlatego stworzyliśmy serwis monitorujący ceny na szeroką skale. Platforma jest niezwykle wygodna ponieważ przy każdej zmianie wartości monitorowanego produktu otrzymujemy maila z jego nową ceną. Pomimo krótkiego okresu istnienia platformy obserwujemy duże zainteresowanie wrześniowymi wycieczkami. Dla przykładu wrześniowa wycieczka do Vela Luka w Chorwacji 12 sierpnia kosztowała prawie 3,5 tys. złotych, a 21 sierpnia już tylko nieco ponad 1,7 tys. Osoba, która monitorowała tę wycieczkę w przeciągu 3 tygodni otrzymała ponad 25 maili odnośnie zmian ceny. Cieszymy się, że nasz narzędzie przyczyni się wyboru najbardziej optymalnej oferty."


data ostatniej modyfikacji: 2014-09-15 14:49:07
Komentarze
 
Polityka Prywatności